Boekelse Puur Mieke valt voor vijfde keer in de prijzen
donderdag 9 juni 2022 door Redactie inBoekel
Puur Mieke wint voor de vijfde keer op rij een Shopping Award voor beste webwinkel in de categorie eten.
Afgelopen dinsdag werden in Huis ter Duijn te Noordwijk voor de 20ste keer de Shopping Awards uitgereikt aan de beste webwinkels van Nederland. In de categorie ‘Eten’ won Puur Mieke de prestigieuze bronzen award.
Puur Mieke mag zich hiermee voor de vijfde keer op rij een van de beste webwinkels van Nederland noemen in haar branche. Puur Mieke is gevestigd aan de Schutboom in Boekel en is een initiatief van Mieke Hendriks.
Met de webshop wil zij iedereen op een eerlijke en betrouwbare manier adviseren in het gebruik van pure producten. Alle producten in de webshop zijn persoonlijk door Mieke nagekeken en zijn glutenvrij, lactosevrij, sojavrij, gistvrij, gmo-vrij en bpa-vrij. Ook zijn alle producten vrij van geraffineerde suiker, vrij van slechte e-nummers, waar mogelijk biologisch en vrij van weekmakers.
Je vindt in de webshop niet alleen alles over voeding en supplementen, maar ook verzorgingsproducten, gebruiksartikelen en boeken. Daarnaast houdt Mieke ook een blog bij waar ze uitgebreid informatie deelt over verschillende onderwerpen, plus een scala aan gezonde recepten.
Ook leuk om te weten: als je een bestelling bij Puur Mieke plaatst wordt deze plasticvrij en zo milieuvriendelijk mogelijk verpakt. Er wordt hiervoor uitsluitend gerecycled papier gebruikt. Zelfs glaswerk wordt verpakt met speciaal gestanst papier. Om pakketjes stevig dicht te plakken wordt er plasticvrije ECOtape gebruikt, waardoor de gehele verpakking bij het oud papier kan.
Mieke Hendriks is begonnen in haar tuinhuisje: “In het begin deed ik alles zelf, de producten beheren op de webshop en het inpakken en het verzenden. Inmiddels is het gegroeid naar een bloeiend bedrijf met negentien medewerkers”.
Ze runt het bedrijf met passie en dat straalt ze uit in alles wat ze doet: “De klanten krijgen bij iedere bestelling een persoonlijk handgeschreven kaartje. Vaak doe ik er een sample bij van iets wat ze kunnen uitproberen.”.
Ondanks de groeiambities blijft klantenservice het belangrijkste: “Als die goed is, komen mensen vanzelf terug naar onze webwinkel. We willen graag de gezonde “bol.com” van Nederland worden, een begrip als het ware”.