Gemeentenieuws week 12
maandag 22 maart 2021 door Redactie inBoekel
Gemeentelijke publicaties
Week 12 – 2021
Besluiten en plannen van het college van Burgemeester en Wethouders
In de vergadering van 9 maart jl. is o.a. aan de orde geweest:
Vaststellen Spelregels Zorgvuldige dialoog (herzien 2021)
De gemeente Boekel heeft besloten om nadere spelregels voor het voeren van een zorgvuldige dialoog vast te stellen. Met deze spelregels wil de gemeente Boekel meer structuur aanbrengen in de omgevingsdialoog. Daarnaast wordt in deze spelregels aangegeven waar de gemeente Boekel de gevoerde dialogen op zal beoordelen.
Tijdelijke beleidsregels TONK 202 Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten
Het college heeft de Tijdelijke beleidsregels TONK 2021 vastgesteld. De TONK (Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten) is een tegemoetkoming in de woonkosten voor inwoners die te maken hebben met een grote terugval in hun inkomen door Corona.
Uitrol laadinfrastructuur gemeente Boekel
De gemeente Boekel gaat over tot het uitrollen van laadinfrastructuur. Hiermee wordt ook invulling gegeven aan het gemeentelijk duurzaamheidsplan en het landelijke klimaatakkoord. Het visiedocument geeft kaders mee waarop de uitrol kan worden getoetst.
Aangepaste openingstijd gemeentehuis op de woensdagavond i.v.m. Coronamaatregelen
De openstelling op de woensdagavond is tot 19.30 uur in plaats van 20.30 uur.
Gevonden en verloren voorwerpen t/m 17 maart 2021
Verloren:
- Hoorapparaat, merk: Opticon kleur: grijs, AHO
- 1 hoorapparaat
Gevonden:
- Bruine zonnebril, merk: Timberland, met bijpassend hoesje
Gevonden en verloren voorwerpen kunnen bij de receptie in het gemeentehuis (en niet bij de politie) worden afgegeven en gemeld. Dit kan eventueel ook telefonisch, of via de website www.boekel.nl (formulieren).
Bent u een waardepapier zoals een paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs verloren, dan kunt u hiervan gelijktijdig aangifte doen op het gemeentehuis bij de aanvraag van een nieuw document. U dient hiervoor wel een afspraak te maken. Dit kan telefonisch, aan de receptie van het gemeentehuis of via onze website.
Bent u zelf iets verloren, informeer dan bij de receptie van het gemeentehuis.
Gevonden (huis)dieren worden door Stichting HoKaZo te Uden opgevangen: telefoon: (06) 53 70 71 11. Deze stichting regelt de opvang en de registratie van gevonden en zoekgeraakte (huis)dieren uit Boekel.
Agenda raadsvergadering
d.d. 30 maart om 19.30 uur in gemeenschapshuis De Horst in Venhorst.
- Opening
- Vragenhalfuur
- Vaststellen van de agenda (de voorstellen gemarkeerd met een * hebben een unaniem positief advies van de betreffende commissie en worden voorgedragen als hamerstuk)
- Spreekrecht voor burgers
- Trekking van het stemnummer
- Raadsvoorstel inzake variantenstudie naar eventuele alternatieven voor het verkeer op de oost-west route
- Raadsvoorstel inzake aanpassing kluisstraat t.b.v. verbeteren verkeersveiligheid
- Raadsvoorstel inzake aanpak herinrichting Sint Agathaplein
- Raadsvoorstel inzake grondbedrijfsrapportage 2021
- Raadsvoorstel inzake het controle- & rapportageprotocol accountantscontrole 2020*
- Raadsvoorstel inzake partnerschap gemeente – IBN*
- Raadsvoorstel inzake het realiseren van een mobiliteitscentrum
- Vaststelling notulen raadsvergadering van 25 februari 2021
- Mededelingen en ingekomen stukken
- Sluiting
Bijwonen vergadering alleen mogelijk na aanmelding
Om de 1,5 meter afstand tussen bezoekers van de vergaderingen te kunnen waarborgen is het noodzakelijk dat u zich vooraf aanmeldt voor de vergadering. Dit kan via griffie@boekel.nl of telefonisch via telefoonnummer 0652396877. Graag uiterlijk 24 uur voor de vergadering uw aanmelding doorgeven.
Wilt u gebruik maken van het spreekrecht voor burgers?
Ten aanzien van de meeste agendapunten kunt u gebruik maken van het spreekrecht voor burgers. Wilt u hiervan gebruik maken dan kunt u zich tot uiterlijk 24 uur voor de raadsvergadering aanmelden bij de griffier via margie.philipse@boekel.nl of via telefoonnummer 0652396877. Daarbij s.v.p. aangeven over welk onderwerp dat op de agenda staat u het woord wilt voeren.
Wilt u stukken inzien?
U kunt op onze website www.boekel.nl alle voorstellen en ontwerpbesluiten raadplegen en eventueel uitprinten. U vindt deze stukken via Menu > vergaderingen ˃ geplande vergaderingen
Op woensdag 31 maart 2021 nemen wij afscheid van
Margie Philipse
i.v.m. het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd.
Raadsgriffier Margie Philipse is 18 jaar werkzaam bij de Gemeente Boekel.
De huidige coronamaatregelen maken het niet mogelijk om persoonlijk afscheid te nemen.
Mocht u haar een kaart willen sturen, dan kunt u deze sturen naar de
Gemeente Boekel, Postbus 99 5427 ZH Boekel t.a.v. Margie Philipse.
Het gemeentebestuur van Boekel dankt haar voor haar jarenlange inzet.
Wij wensen Margie alle goeds toe voor de toekomst.
De burgemeester,
P.M.J.H. Bos
Bekendmaking
Vertrokken naar onbekende bestemming.
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar deze volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling burgerzaken van de gemeente Boekel. Het college heeft besloten de persoonslijst van deze personen niet meer bij te houden. Daardoor staat deze officieel niet meer op dat adres ingeschreven.
Naam, geboortedatum
A.A. Neves Pastor De Oliveira, 08-04-1973
Uitschrijving per datum
10-02-2021
Datum Besluit
11-03-2021
Naam, geboortedatum
D. Dias Prazeres, 12-10-1991
Uitschrijving per datum
10-02-2021
Datum Besluit
11-03-2021
Naam, geboortedatum
D.F. Neves Dias De Oliveira,19-06-2017
Uitschrijving per datum
10-02-2021
Datum Besluit
11-03-2021
Naam, geboortedatum
F.D. Neves Dias De Oliveira, 28-11-2019
Uitschrijving per datum
10-02-2021
Datum Besluit
11-03-2021
Een belanghebbende kan tegen dit besluit binnen 6 weken na de datum van deze publicatie bezwaar maken bij het college. U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum en uw naam en adres staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.
Het besluit verandert door het indienen van een bezwaarschrift in eerste instantie niet. Als u vindt dat er snel iets aan het besluit moet worden gedaan, dan moet u de rechter vragen hierover een uitspraak te doen (dit heet een ‘voorlopige voorziening’). In dat geval moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de voorzieningenrechter van de Rechtbank ’s-Hertogenbosch, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt. Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.
Bekendmaking besluit maatwerkvoorschriften
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij, gelet op artikel 2.11 van het Activiteitenbesluit, een besluit hebben genomen om maatwerkvoorschriften op te stellen voor het aspect bodem voor de inrichting aan Voskuilenweg 19 en 19A in Venhorst, kadastraal bekend gemeente Boekel, sectie D, nummer(s) 3221 en 3222.
Inzage
Het besluit en andere relevante stukken liggen met ingang van 24 maart 2021 gedurende zes weken ter inzage bij de centrale balie van het gemeentehuis, Sint Agathaplein 2 te Boekel. Het gemeentehuis is van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12.30 uur, op woensdag van 13.30 tot 19.00 uur en tevens op afspraak toegankelijk.
Bezwaar
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na verzenddatum 23 maart 2021 tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel.
Heeft u een spoedeisend belang? Het bezwaarschrift houdt de werking van het besluit niet tegen. U kunt naast het bezwaarschrift de voorzieningenrechter vragen om een voorlopige voorziening. Richt uw verzoek aan de Rechtbank te ’s-Hertogenbosch, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch.
U kunt een voorlopige voorziening ook digitaal aanvragen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.
Gemeente Boekel – Melding Activiteitenbesluit milieubeheer – Berkhoek 15, Boekel
Burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel maken bekend dat zij een melding hebben ontvangen voor:
Voor: Het starten van een productiebedrijf
Locatie: Berkhoek 15, 5427 ES te Boekel
Datum ontvangen: 18 februari 2021
Tegen meldingen op basis van artikel 8.40 Wet milieubeheer kan geen bezwaar worden gemaakt.
U kunt de melding inzien bij de publieksbalie van de gemeente. Wij verzoeken u hiervoor een afspraak te maken, zodat wij u beter van dienst kunnen zijn.
Kennisgeving beschikking
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Reguliere voorbereidingsprocedure
(Artikel 3.9 Wabo)
Vergunde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het bouwen van 8 woningen
Locatie: Julianastraat 6 en 8 en Boterweg 55 t/m 65 (oneven), Boekel
Verzenddatum: 15 maart 2021
Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het bouwen van een gezamenlijke oppervlakte >100 m2
Locatie: Julianastraat 6 en 8 en Boterweg 55 t/m 65 (oneven), Boekel
Verzenddatum: 15 maart 2021
De beschikkingen en de bijbehorende stukken liggen met ingang van woensdag 24 maart 2021 gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis te Boekel. De beschikking en de bijbehorende stukken zijn elke werkdag in te zien van 9.00 tot 12.30 uur en woensdagmiddag van 13.30 tot 19.00 uur. Als u vragen heeft over een plan, denkt u er
dan aan om een afspraak te maken.
Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken.
U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum, uw naam, adres, telefoonnummer en emailadres vermeld staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.
Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.
Kennisgeving ontwerp beschikking
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Uitgebreide voorbereidingsprocedure
(Artikel 3:11 Wabo en 3:41/3:44 Awb)
Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij in het kader van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht voornemens zijn vergunning te verlenen:
Activiteit: het bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: bouwen nieuwe stal (bestaande stal wordt vervangen)
Locatie: Waterdelweg 2a, Boekel
Type: integraal
Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: bouwen nieuwe stal (toename oppervlakte dierenverblijven en geuremissie)
Locatie: Waterdelweg 2a, Boekel
Type: integraal
Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij in het kader van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht voornemens zijn vergunning te verlenen.
De aanvraag, de ontwerpbeschikking en de bijbehorende stukken liggen met ingang van woensdag 24 maart 2021 gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis te Boekel.
De aanvraag, de ontwerpbeschikking en de bijbehorende stukken zijn elke werkdag in te zien van 9.00 tot 12.30 uur en woensdagmiddag van 13.30 tot 19.00 uur. Als u vragen heeft over een plan, denkt u er dan aan om een afspraak te maken.
Een ieder die het met dit besluit niet eens is, kan binnen zes weken nadat het besluit ter inzage is gelegd, schriftelijk zijn zienswijze(n) tegen het ontwerpbesluit naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Boekel, Postbus 99, 5427 ZH Boekel.
Schriftelijke zienswijze(n) moeten zijn voorzien van uw handtekening, naam en adres. Bovendien moet u aangeven om welk ontwerpbesluit het gaat en waarom u het er niet mee eens bent. Een ieder wordt tijdens voornoemde periode op afspraak in de gelegenheid gesteld om zijn zienswijze(n) mondeling naar voren te brengen. Hiervoor dient binnen vier weken na publicatiedatum een afspraak te worden gemaakt met de afdeling bouwen (0492-326800). De vergunningaanvrager wordt in de gelegenheid gesteld daarbij aanwezig te zijn.
Van mondeling ingebrachte zienswijze(n) wordt een verslag gemaakt. Wij maken u erop attent dat slechts beroep tegen de uiteindelijke beschikking kan worden ingediend als ook een zienswijze is ingebracht tegen de ontwerpbeschikking en men belanghebbende is.
Boekel, 10 maart 2021
Burgemeester en wethouders van Boekel.
Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning reguliere voorbereidingsprocedure
(Artikel 3.8 Wabo)
Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:
Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: huisvesting werknemers KMB Flowers
Locatie: Noordstraat 11, Venhorst
Datum ontvangst: 15 maart 2021
Activiteit: bouwwerk brandveilig gebruiken
Onderwerp: huisvesting werknemers KMB Flowers
Locatie: Noordstraat 11, Venhorst
Datum ontvangst: 15 maart 2021
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het bouwen van een vrijstaande woning
Locatie: Heesterbosch ong., Boekel
Datum ontvangst: 18 maart 2021
De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.