We zien dat je waarschijnlijk onze banners blokkeert. inBoekel stelt zijn berichten voor iedereen gratis beschikbaar. Om inBoekel te kunnen onderhouden en door te ontwikkelen zijn deze banners nodig. Help ons door een uitzondering te maken voor inBoekel.

Gemeentenieuws week 16

maandag 13 april 2020 door

Gemeentenieuws week 16

Gemeentelijke publicaties

Week 16 – 2020


Aangepaste openingstijd gemeentehuis op woensdagavond i.v.m. Corona maatregelen

De openstelling op de woensdagavond is tot 19.30 uur i.p.v. tot 20.30 uur. (dit geldt in ieder geval tot en met woensdag 29 april 2020)

In verband met de verlengde maatregelen tegen verspreiding van het Coronavirus is het voorlopig alleen mogelijk om telefonisch een afspraak in te plannen.
U kunt ons hiervoor telefonisch bereiken op telefoonnummer 0492-326800.


Vergaderingen en bijeenkomsten gemeenteraad en commissies

In verband met de coronacrisis die ook onze gemeente hard treft wordt het eerder vastgestelde vergaderschema voor bijeenkomsten van gemeenteraad en raadscommissies losgelaten. Het is belangrijk dat wij allemaal alles in het werk stellen om deze crisis te boven komen en dat betekent voor nu dat ook gemeenteraad en raadscommissies de adviezen van het RIVM opvolgen.

1,5 Meter afstand is cruciaal om de overdracht van het virus te minimaliseren. Daarom zal de raadsvergadering van 16 april 2020 alleen worden bijgewoond door één raadslid per fractie; alleen dan kunnen wij de 1,5 meter afstand garanderen. Dus ook al is deze vergadering openbaar, nadrukkelijk is het de bedoeling dat iedereen thuis blijft. De vergadering wordt rechtstreeks uitgezonden door BLOKtv. Er komt op deze avond slechts één raadsvoorstel aan de orde en dat is het raadsvoorstel omtrent het beschikbaar stellen van krediet voor de integrale gebiedsontwikkeling van buurtschap De Elzen. Dit om te voorkomen dat dit proces nu stokt. Voor het overige worden de openbare vergaderingen uitgesteld tot nader orde.

Omdat de vergadering van de raadscommissie is geannuleerd zijn de raadsfracties in de gelegenheid gesteld om schriftelijk vragen over het raadsvoorstel aan het college te stellen. Deze vragen worden door het college schriftelijk beantwoord. Zowel de gestelde vragen als de antwoorden zullen op de website van de gemeente worden gepubliceerd onder Menu >  Bestuur en organisatie › Gemeenteraad › Vergaderingen > Geplande vergaderingen > 16 april 2020

De agenda voor de raadsvergadering die op 16 april 2020 om 19.30 uur in het gemeentehuis plaatsvindt is als volgt:

  1. Opening
  2. Vaststellen van de agenda
  3. Trekking van het stemnummer
  4. Raadsvoorstel inzake kredietaanvraag integrale gebiedsontwikkeling buurtschap De Elzen
  5. Sluiting

Het spreekrecht voor burgers

Omdat we in deze moeilijke tijd niemand in gevaar willen brengen vindt het spreekrecht voor burgers niet op de gebruikelijke manier plaats. U kunt dus niet inspreken tijdens de vergadering van de gemeenteraad. Wel kunt u, indien gewenst, uw schriftelijke inspraakreactie over het raadsvoorstel schriftelijk indienen. Wilt u hiervan gebruik maken dan kunt u tot uiterlijk 24 uur voor de raadsvergadering uw reactie per mail sturen naar de griffier via margie.philipse@boekel.nl  Uw reactie zal dan naar de leden van de raad worden doorgeleid.

Inzien stukken

Omdat de bibliotheek gesloten is en er ook geen mogelijkheid is om vrij in te lopen in het gemeentehuis wordt u voor het betreffende raadsvoorstel verwezen naar de website van de gemeente. Hebt u daarvoor niet de digitale mogelijkheden, neemt u dan contact op met de griffier via telefoonnummer 06 52396877.


Koningsdag 2020

De viering van Koningsdag in Boekel en Venhorst zal dit jaar, in verband met alle maatregelen rondom de crisis van het Corona virus, helaas geen doorgang kunnen vinden. We hopen er volgend jaar weer een mooi feest van te kunnen maken en wensen iedereen het allerbeste voor de komende tijd.

Stichting Comité Boekel-Venhorst.


Nieuwsbrief voor ondernemers

De gevolgen van de Coronacrisis voor onze samenleving en onze economie zijn enorm. Veel inwoners van Boekel worden hard geraakt in hun werk of privé. Als gemeente zetten we ons in om, daar waar mogelijk, ondersteuning te bieden, mee te denken of maatregelen te nemen.

Met deze nieuwsbrief bieden wij inzicht in de maatregelen om de gevolgen van de coronacrisis voor de ondernemer te verzachten.

Ondernemers uit Boekel verwijzen we door naar de website van gemeente Meierijstad. Meierijstad is onze uitvoerder van regelingen voor inkomensondersteuning. Op de website www.meierijstad.nl onder Coronavirus COVID-19 vindt u de meest actuele informatie over de gemeentelijke inkomensregelingen. De website van de Kamer van Koophandel of de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland geven actuele landelijke informatie.

Inventarisatie gevolgen economie en arbeidsmarkt

  • De kracht van samenwerking

In Boekel en de omliggende regio ontstaan veel mooie initiatieven. Verschillende centrummanagementorganisaties zijn gestart met de campagne ‘Wees loyaal, koop lokaal’, die de inwoners oproept om de lokale ondernemers te steunen door juist nu zoveel mogelijk lokaal te besteden.

Boeren en tuinders roepen werkzoekenden op voor seizoenswerk

Boeren en tuinders kampen met personeelstekort als gevolg van de corona-crisis. Met name in het seizoenswerk dreigt een tekort te ontstaan. Hierdoor kan het werk op het land, boomgaard of kas onvoldoende worden uitgevoerd en kan mogelijk minder groenten en fruit geoogst worden. Tegelijkertijd is in andere sectoren zoals de horeca veel minder werk dan normaal en hebben bijvoorbeeld uitbaters en restauranthouders medewerkers naar huis moeten sturen. Het gaat veelal om werknemers die zonder werk zijn komen te zitten als gevolg van de corona-crisis. Een deel van hen kan niet in aanmerking komen voor een uitkering. Deze wervingsactie geeft hen de mogelijkheid snel weer werk en inkomen te hebben.

In samenwerking met de ZLTO en LTO wordt vanaf deze week actief werkzoekenden en werkgevers bijeen gebracht. Werkzoekenden en werkgevers kunnen zich aanmelden op www.helponsoogsten.nl of  www.werkenindelandentuinbouw.nl

Werken in de land- en tuinbouw is zeer belangrijk en zinvol omdat alleen met voldoende handen op het land, kas en boomgaard de voedselvoorziening in Nederland kan blijven worden gegarandeerd. Niet voor niets is de landbouw aangemerkt door de overheid als een essentiële sector. Boeren en tuinders zullen de voedselvoorziening op peil houden. Dat is een grote verantwoordelijkheid en legt ook een forse druk op ons landbouwsysteem.

  • Het WSP denkt graag met u mee

Het Werkgeversservicepunt (WSP) Frisselstein is een samenwerking van gemeente Boekel, Bernheze en Meierijstad, het UWV, de sociale werkvoorzieningen IBN en de WSD.

U kunt bij het WSP terecht voor vragen rondom de impact die de Corona-crisis heeft op uw onderneming. De dienstverlening is kosteloos. Wij denken graag met u mee, dus neem gerust contact met ons op via info@wspnob.nl. Hou, voor alle noodmaatregelingen voor banen en economie https://wspnoordoostbrabant.nl/nieuws/noodpakketvoorbaneneconomie  in de gaten.

  • Ondersteuning ZZP’ers vanuit de Arbeidsmarktregio Noordoost Brabant

Veel ZZP’ers in de regio Noordoost Brabant hebben het zwaar met de maatregelen die rondom het coronavirus zijn genomen. De rijksoverheid heeft voor ZZP’ers maatregelen getroffen om het leed te verzachten. De arbeidsmarktregio Noordoost Brabant heeft aangestuurd op een aanvalsplan voor de regio met aanvullende acties en maatregelen die de ZZP’er weerbaarder maakt voor de gevolgen van deze situatie.

Wat kun je als ZZP’er doen als je je inkomsten ziet opdrogen:

  • Ben je ZZP’er in Noordoost Brabant, word dan lid van de zzp community van ZZP BOOST zzpnobboost.nl
  • Volg bronnen zoals ikwordzzper.nl en Stichting ZZP Nederland zzp-nederland.nl
  • Volg op Twitter de hashtag #komopvoorzzp
  • Ook de Coronakrant (coronakrant.nl) deelt informatie van en voor ZZP’ers zoals een aantal waardevolle juridische tips.
  • Arbeidsmigranten

Er spelen momenteel verschillende problemen bij arbeidsmigranten in verband met het coronavirus. Er zijn zorgen over de arbeidsomstandigheden op de werkvloer, een gezonde en veilige huisvestingssituatie en de gevolgen van het virus voor registratie, ontslag en terugkeer.

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft een document opgesteld met daarin veel gestelde vragen en antwoorden. Ook de website van het FNV geeft antwoord op veel gestelde vragen van arbeidsmigranten.

Het kabinet doet een dringend beroep op werkgevers die veel werken met arbeidsmigranten om hun verantwoordelijkheid te nemen en goed te zorgen voor de gezondheid van arbeidsmigranten. Arbeidsmigranten moeten toegang tot zorg blijven houden. Werkgevers wordt gevraagd alle nodige maatregelen te treffen om te zorgen voor een gezonde en veilige werkplek.

Het stopzetten van huisvesting als er geen werk is, is op dit moment onverantwoord zolang geen alternatief wordt geboden.

Vertalingen

Daarnaast willen we u graag wijzen op de vertaling van de voorzorgsmaatregelen van de Rijksoverheid. Ook op de gemeentelijke website van Meierijstad  www.meierijstad.nl/home/coronavirus-covid-19_43523/ staan vertalingen in het Pools, Arabisch, Engels, Turks etc.

Tijdelijke Overbruggingsregeling Zelfstandige Ondernemers – TOZO
Het kabinet wil de zelfstandige ondernemers ondersteunen en komt met een Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers (Tozo), met vooralsnog een looptijd tot 1 juni 2020. Deze regeling ondersteunt zelfstandige ondernemers, onder wie ZZP’ers, met inkomensondersteuning en bedrijfskrediet, zodat zij een betere kans hebben om hun bedrijf voort te zetten.

Zelfstandige ondernemers met financiële problemen door de coronacrisis kunnen een beroep doen op deze tijdelijke regeling, die uitgevoerd wordt door gemeenten. Het kabinet doet een moreel appel op ondernemers om zich alleen te melden als er ook daadwerkelijk financiële problemen zijn. Zo voorkomen we onbedoeld gebruik van publieke middelen en onnodige druk op de uitvoering

Er zijn twee vormen van ondersteuning mogelijk:

  • De gemeente biedt voor maximaal 3 maanden inkomensondersteuning tot aan het sociaal minimum.
  • Een lening voor bedrijfskapitaal.

De voorwaarden om in aanmerking te komen voor de regeling zijn 30 maart 2020 bekend gemaakt. De regeling wordt uitgevoerd door gemeenten en geldt vooralsnog tot 1 juni 2020.

De regeling, die speciaal gemaakt is voor de coronacrisis, lijkt op de bijstand voor zelfstandigen (Bbz). Zo zijn de bedragen die worden gehanteerd gebaseerd op het sociaal minimum, het bedrag dat mensen nodig hebben voor levensonderhoud. Onder levensonderhoud vallen kosten zoals boodschappen en huur. Om inkomensondersteuning te verkrijgen, moet de zelfstandige verklaren dat hij verwacht dat als gevolg van de coronacrisis zijn inkomen de komende drie maanden minder zal zijn dan het sociaal minimum. Het inkomen wordt dan maximaal drie maanden aangevuld. Hierbij geldt voor gehuwden en samenwonenden dat het inkomen wordt aangevuld tot een bedrag van 1.500 euro netto en voor alleenstaanden tot 1.050 euro netto. Het betreft een gift en hoeft dus niet te worden terugbetaald.

Zelfstandigen die meer verdienen dan de bijstandsnorm, of naast hun onderneming meer loon ontvangen uit een regulier dienstverband dan bijstandsnorm, krijgen geen aanvulling. Voor een echtpaar of samenwonenden (met kinderen) waarvan beide partners zelfstandige ondernemer zijn is  1.500 euro netto het maximumbedrag dat wordt uitgekeerd, conform de regels van de Participatiewet. De regeling geldt vooralsnog tot 1 juni 2020.

Zelfstandig ondernemers die als gevolg van de coronacrisis in liquiditeitsproblemen komen, kunnen een lening voor bedrijfskapitaal aanvragen van maximaal 10.157 euro met een rente van 2%. Deze is binnen vier weken beschikbaar. De maximale looptijd van de lening is drie jaar. Tot januari 2021 hoeft niet te worden afgelost.

Versnelde procedure

In vergelijking tot de Bbz bevat de Tozo versoepelde voorwaarden en een versnelde procedure. Een aanvraag voor de Tozo wordt zo veel mogelijk digitaal gedaan en kan binnen vier weken worden afgerond, in plaats van de gebruikelijke 13 weken.

Voorwaarden

De zelfstandig ondernemer moet bij de aanvraag verklaren dat zij verwachten dat als gevolg van de coronacrisis hun inkomen de komende drie maanden minder zal zijn dan het sociaal minimum. Wanneer dit achteraf anders blijkt te zijn, moet de zelfstandige dit doorgeven aan de gemeente.

De versoepeling houdt in dat er geen onderzoek wordt gedaan naar de levensvatbaarheid van het bedrijf. Daarnaast hebben het vermogen (zoals een spaarrekening en huisbezit) en het inkomen van de partner geen invloed op de tegemoetkoming. De regeling is zo eenvoudig en snel uitvoerbaar

Achteraf zal worden gecontroleerd. Gemeenten zijn verplicht om bij fraude de toegekende bijstand terug te vorderen en een boete op te leggen.

  • U kunt zich aanmelden voor deze regeling. U kunt hiervoor terecht op ondernemersregelingen.nl/meierijstad/ en hier via SOLO een aanvraag starten (let op invullen van doelgroep scan is niet van toepassing)
  • Volgt u vooral de voortgang van de nader uit te werken maatregelen hiervan op de gemeentelijke website meierijstad.nl , de website van de Kamer van Koophandel www.kvk.nl of de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland www.rvo.nl. Deze laatste twee websites geven de meest volledige en actuele informatie aan ondernemers. Kijk ook vooral naar de overige regelingen waar u als ondernemer een beroep op kunt doen.

Heeft u dringende vragen stel ze gerust via zelfstandigen@meierijstad.nl

Vragen en antwoorden

Vragen en antwoorden over de Tijdelijke Overbruggingsregeling Zelfstandige Ondernemers (Tozo) kunt u ook op de gemeentelijke pagina van gemeente Meierijstad vinden.

Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid – NOW

De Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW), een andere regeling die zorgt dat bedrijven hun personeel kunnen doorbetalen. Vanaf 6 april is het mogelijk een aanvraag te doen. Een zelfstandige ondernemer met personeel kan voor zijn loonkosten een tegemoetkoming aanvragen in de NOW-regeling. Een aanvraag dien je in bij het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) https://www.uwv.nl/werkgevers/overige-onderwerpen/now/index.aspx. Bedrijven die aan de voorwaarden voldoen, kunnen binnen twee tot vier weken een voorschot verwachten.

  • Noodsteun voor voedselbanken

Een aantal voedselbanken kampt met problemen, variërend van een gebrek aan ervaren personeel, te weinig aanvoer van voedsel, maar ook locaties die vanwege het Coronavirus niet langer geschikt zijn voor de uitgifte van voedselpakketten. Voedselbanken moeten proberen eerst lokaal een oplossing te zoeken.

Het calamiteitenfonds van Voedselbanken Nederland krijgt financiële hulp van het kabinet. Er wordt eenmalig een subsidie van 4 miljoen euro als vangnet voor het calamiteitenfonds beschikbaar gesteld. Dit gebeurt in het kader van de Corona-crisismaatregelen van het kabinet. Ook is er een actieteam van de ministeries van SZW en LNV, VNG en Voedselbanken Nederland dat helpt knelpunten op te lossen. Is deze steun niet afdoende, dan kunnen voedselbanken als tijdelijke noodoplossing via de landelijke voedselbank een beroep doen op het calamiteitenfonds.

Criminelen maken misbruik van kwetsbaarheid ondernemers

Waarschuwing!

In deze roerige tijd wordt er misbruik gemaakt van de kwetsbaarheid van ondernemers.

Er zijn bedrijven die zich presenteren als overheidsinstantie en die aanbieden om tegen betaling ondernemers te helpen bij het aanvragen van de regelingen rondom corona.

Aanvragen voor een regeling bij onze gemeente of andere instanties is sterk vereenvoudigd en daardoor zelf goed te doen. Hiervoor worden geen kosten berekend. Meer informatie over de regelingen vindt u op de gemeentelijke website. Voor een aanvraag verwijzen wij u naar de website van gemeente Meierijstad.

Ook zijn er de laatste week meldingen gedaan bij de Kamer van Koophandel van nepwebsites waar mondkapjes en andere hygiëneproducten worden aangeboden.

  • Criminelen misbruiken daarvoor gegevens van bestaande bedrijven, maar passen wel het bankrekeningnummer aan.
  • De (aan)betaling die je vervolgens doet bij een bestelling, valt zo regelrecht in de handen van internetcriminelen, die zo profiteren van de grote vraag naar en het gebrekkige aanbod van deze producten.

Ook op andere manieren maken internetcriminelen misbruik van ondernemers. Zo dringen ze er via verschillende kanalen op aan dat je zakelijke gegevens moet aanpassen vanwege de crisis.

  • Men doet zich voor als uw bank om je een antibacteriële betaalpas te laten bestellen.
  • Of mailen ze updates over de bedrijfssituatie namens de directie met een link naar ‘intranet’.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden.

Vermoed je dat je met een crimineel bedrijf in contact bent, meld dit dan bij de politie.


Coronawebsite voor mensen met verstandelijke beperking gelanceerd

Het Ministerie van Volksgezondheid heeft de website corona.steffie.nl gestart. Op de website legt uitleghulp Steffie informatie over het coronavirus op een eenvoudige manier uit. Daarmee wil de overheid mensen met een verstandelijke beperking informeren over het virus en de genomen maatregelen om de uitbraak in te dammen.


Kleinecoronahulp

Het coronavirus zet de samenleving op z’n kop. We kunnen de deur niet meer goed uit, niet meer bij elkaar op bezoek en boodschappen doen kan een spannende onderneming zijn. Vooral de kwetsbaren in de samenleving kunnen op dit moment wat extra hulp gebruiken.

Gelukkig zien we dat mensen voor elkaar klaar staan. Wil jij ook anderen helpen? Maar heb je daar wat financiële ondersteuning bij nodig? Dan helpen wij jou! Kijk op www.kleinecoronahulp.nl voor meer informatie.

Via deze site kan je bijdrage aanvragen voor je initiatief. Geef aan wat je van plan bent, voor wie en wat je van ons nodig hebt. Ze geven een bijdrage van maximaal 2.500 euro.


Bekendmaking

Voornemen ambtshalve uitschrijving uit Nederland.

Het college van burgemeester en wethouders van Boekel maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon ambtshalve op te schorten met de aanduiding ‘Vertrek uit Nederland’. Dit betekent dat deze persoon niet meer als ingezetenen in de basisregistratie personen is opgenomen, omdat uit een ingesteld onderzoek tot zover geen uitsluitsel is verkregen omtrent de verblijfplaats van:

Naam en geboortedatum Uitschrijving per datum Datum voornemen
J.A. Timmers, 14-12-1987 09-04-2020 09-04-2020

Een eventuele wijziging kan grote persoonlijke en/of financiële gevolgen hebben voor de betrokkenen. Wij verzoeken daarom een ieder, die op de hoogte is van het huidige adres van bovengenoemde persoon, de medewerkers van de afdeling Burgerzaken hiervan op de hoogte te stellen.

Boekel, 09-04-2020
Burgemeester en wethouders van Boekel


Beleidregels terug- en invordering Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 (Bbz2004)

Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij in haar vergadering van 7 april 2020 de beleidsregels Terug- en invordering Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 gemeente Boekel heeft vastgesteld.

De beleidsregels treden in werking de dag na publicatie en werken terug tot en met 1 januari 2020.


Kennisgeving voor bedrijfscategorieën waarvoor algemene regels gelden (melding art. 8.40 wet milieubeheer)

Burgemeester en wethouders van Boekel maken bekend dat:

  • een melding Activiteitenbesluit voor het veranderen van een rund- en varkenshouderij is ingekomen van Agrarisch bedrijf Van den Broek V.O.F., op het adres Berkhoek 1 te Boekel.

Locatie:  Berkhoek 1 te Boekel
Datum ontvangen: 18 maart 2020

  • een melding Activiteitenbesluit voor het veranderen van een tuinbouwbedrijf is ingekomen van Boekelberrie B.V.op het adres Waterdelweg 2C te Boekel.

Locatie:  Waterdelweg 2C Boekel
Datum ontvangen: 30 januari 2020

Tegen meldingen op basis van artikel 8.40 Wet milieubeheer kan geen bezwaar worden gemaakt. U kunt de melding inzien bij de publieksbalie van de gemeente. Wij verzoeken u hiervoor een afspraak te maken, zodat wij u beter van dienst kunnen zijn.

Boekel, april 2020

Burgemeester en wethouders van Boekel.


Gemeente Boekel – Besluit m.e.r.-beoordeling – (Waterdelweg 22 – Boekel)

Burgemeester en wethouders van Boekel maken als bevoegd gezag, gelet op artikel 7.17, lid 4.a, van de Wet milieubeheer, het volgende bekend.

Op 26 april 2019 hebben wij een kennisgeving van een MER-beoordelingsplichtige activiteit ontvangen voor het oprichten en wijzigen van dierplaatsen voor opfokzeugen, kraamzeugen, guste en dragende zeugen en gespeende biggen binnen een bestaande varkenshouderij.

Locatie: Waterdelweg 22, 5427 LS, Boekel

Deze activiteiten zijn onderworpen aan een milieueffectrapportage beoordeling ingevolge het Besluit milieueffectrapportage 1994 jo. artikel 7.2, lid 4 van de Wet milieubeheer.

Burgemeester en wethouders van Boekel hebben besloten dat géén milieueffectrapport behoeft te worden opgesteld, alvorens een definitieve beslissing wordt genomen op een aanvraag om een vergunning ingevolge de Wet algemene bepaling omgevingsrecht (Wabo) voor de voorgenomen activiteit.

Naar de mening van burgemeester en wethouders van Boekel leiden de voorgenomen activiteiten, gezien de omstandigheden waaronder zij worden ondernomen, niet tot belangrijke nadelige gevolgen voor het milieu.

U kunt de beschikking inzien gedurende zes weken na datum van verzending bij de publieksbalie van de gemeente. Wij verzoeken u hiervoor een afspraak te maken, zodat wij u beter van dienst kunnen zijn.

Het besluit dient te worden aangemerkt als een voorbereidingsbesluit als bedoeld in artikel 6:3 van de Algemene wet bestuursrecht en is niet vatbaar voor bezwaar en beroep van derden. Op een later tijdstip, in het kader van de Wabo-vergunningverlening, kan dit aan de orde worden gesteld.


Gemeente Boekel – Melding Activiteitenbesluit milieubeheer – Zijp 8 5427 HJ Boekel

Burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel maken bekend dat zij een melding hebben ontvangen

Voor: het bouwen van een opslagloods
Locatie:  Zijp 8 te Boekel
Datum ontvangen: 20 maart 2020

Tegen meldingen op basis van artikel 8.40 Wet milieubeheer kan geen bezwaar worden gemaakt. U kunt de melding inzien bij de publieksbalie van de gemeente. Wij verzoeken u hiervoor een afspraak te maken, zodat wij u beter van dienst kunnen zijn.


Kennisgeving beschikking Wet algemene bepalingen omgevingsrecht Uitgebreide voorbereidingsprocedure (Artikel 3:11 Wabo en 3:41/3:44 Awb)

Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij in het kader van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht vergunning hebben verleend:

Activiteit: het bouwen van een bouwwerk en het wijzigen van een monument
Onderwerp: het ombouwen van de antenne-installatie van Tele2 naar T-Mobile
Locatie: Kerkstraat 39, Boekel
Type: integraal

De aanvraag, de beschikking en de bijbehorende stukken liggen met ingang van woensdag 15 april 2020 gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis te Boekel. De aanvraag, de beschikking en de bijbehorende stukken zijn in te zien elke werkdag van 9.00 tot 12.30 uur. Als u ’s middags een beschikking wilt inzien, denkt u er dan aan om een afspraak te maken.

De beschikking is ten opzichte van de ontwerp beschikking niet gewijzigd.

Tegen de beschikking kan beroep worden ingesteld door:

  • degenen die zienswijzen hebben ingebracht tegen de ontwerpbeschikking;
  • de adviseurs die gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid advies uit te brengen over de ontwerp beschikking;
  • belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen zienswijzen te hebben ingebracht tegen de ontwerp beschikking.

De beschikking wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht tenzij gedurende die termijn beroep is ingesteld en een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan. De beschikking wordt niet van kracht voordat op dat verzoek is beslist. Het beroepsschrift moet in tweevoud worden ingediend bij de Sector Bestuursrechtspraak van de Rechtbank ’s-Hertogenbosch, Postbus 90125, 5200 MA, ’s-Hertogenbosch. Het verzoek om voorlopige voorziening moet worden gericht aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in ’s-Hertogenbosch, Postbus 90125, 5200 MA, ’s Hertogenbosch.

De beroepstermijn loopt van 9 april 2020 tot 22 mei 2020.

Boekel, 9 april 2020
Burgemeester en wethouders van Boekel.


Kennisgeving verlenging beslistermijn Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Artikel 3.9 lid 2 Wabo, artikel 3:18 lid 2 Awb)

Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij in het kader van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht hebben besloten voor de volgende aanvraag de beslistermijn te verlengen met een termijn van maximaal 6 weken:

Activiteit: het bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het verbouwen van een woning
Locatie: Berkenbosch 10, Boekel

Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het verbouwen van een woning
Locatie: Berkenbosch 10, Boekel

Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na genoemde datum tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel, Postbus 99, 5427 ZH Boekel.


Kennisgeving beschikking Wet algemene bepalingen omgevingsrecht Reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.9 Wabo)

vergunde omgevingsvergunningen

Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het bouwen van een overkapping en carport
Locatie: Zandhoek 3, Boekel
Verzenddatum: 8 april 2020

Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het bouwen van een overkapping en carport
Locatie: Zandhoek 3, Boekel
Verzenddatum: 8 april 2020

Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het plaatsen van een hekwerk voor voorgevellijn
Locatie: Bolle Akker 28, Boekel
Verzenddatum: 8 april 2020

De beschikkingen en de bijbehorende stukken liggen met ingang van woensdag 15 april 2020 gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis te Boekel. De beschikking en
de bijbehorende stukken zijn elke werkdag in te zien van 9.00 tot 12.30 uur en woensdagmiddag van 13.30 tot 19.00 uur. Als u vragen heeft over een plan, denkt u er
dan aan om een afspraak te maken.

Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken.
U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum en uw naam en adres staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.

Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.


Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.8 Wabo)

Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:

Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het plaatsen van een hekwerk voor voorgevellijn
Locatie: Bolle Akker 28, Boekel
Datum ontvangst: 6 april 2020

Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het plaatsen van zonnepanelen
Locatie: Langstraat 3, Venhorst
Datum ontvangst: 7 april 2020

Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het plaatsen van een dierenverblijf
Locatie: Langstraat 3, Venhorst
Datum ontvangst: 7 april 2020

De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.