Gemeentenieuws week 19
maandag 4 mei 2020 door Redactie inBoekel

Gemeentelijke publicaties
Week 19 – 2020
Gevonden en verloren voorwerpen t/m 29-04-2020
Verloren:
- kentekenplaat 5VST45
- sleutels, grote en kleine aan een zwarte druppel/bag aan ronde plastic clip
- trouwring, goud en witgoud, inscriptie “Leon 28-06-2002”
Gevonden:
- tasje, kleur: blauw/roze, Frozen met afbeelding van Elsa, inhoud: Labello
- camera, merk: Maginon, kleur: zwart met kabel en band
DV-5100 met jasje, kleur: grijs, merk: Only - damesfiets, merk: Pointer, type Glorie, kleur: zwart
- autosleutel Dacia met deursleutel aan ring
- fietstas, kleur: lichtgrijs blauw, inhoud: regenpak, muts, handschoenen, slot, sjaal, medicijnen
Gevonden en verloren voorwerpen kunnen bij de receptie in het gemeentehuis (en niet bij de politie) worden afgegeven en gemeld. Dit kan eventueel ook telefonisch, of via de website www.boekel.nl formulieren).
Bent u een waardepapier zoals een paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs verloren, dan kunt u hiervan gelijktijdig aangifte doen op het gemeentehuis bij de aanvraag van een nieuw document. U dient hiervoor wel een afspraak te maken. Dit kan telefonisch of via onze website. Bent u zelf iets verloren, informeer dan bij de receptie van het gemeentehuis.
Gevonden (huis)dieren worden door Stichting HoKaZo te Uden opgevangen: telefoon: (06) 53707111. Deze stichting regelt de opvang en de registratie van gevonden en zoekgeraakte (huis)dieren uit Boekel.
Aangepaste openingstijd gemeentehuis op de woensdagavond i.v.m. Corona maatregelen
De openstelling op de woensdagavond is tot 19.30 uur i.p.v. 20.30 uur (dit geldt in ieder geval tot en met woensdag 20 mei 2020).
In verband met de verlengde maatregelen tegen verspreiding van het Coronavirus is het voorlopig alleen mogelijk om telefonisch een afspraak in te plannen. U kunt ons hiervoor telefonisch bereiken op telefoonnummer 0492-326800.
Wij zijn benieuwd naar hoe het met u gaat
Op dit moment zitten we midden in coronacrisis en het is helaas nog niet duidelijk wanneer deze zal eindigen. Of u er nu persoonlijk door geraakt wordt of niet, indirect raakt het iedereen. De huidige maatregelen rondom Covid19 beperken ieders vrijheid. Hierdoor kan het zijn dat wij niet alle signalen (tijdig) ontvangen.
U kunt tot en met 31 mei via deze link https://www.bmc.nl/info/corona/boekel een vragenlijst invullen waarmee we een beeld kunnen vormen van hoe het met u gaat en welke behoeften u heeft. Dit maakt het mogelijk om hier gericht op in te spelen.
Het invullen van deze korte vragenlijst duurt ongeveer 10 minuten. Indien u dat liever wenst, kunt u de vragenlijst telefonisch met een van de medewerkers van BMC invullen
U kunt de helpdesk bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 15.00 uur op 070 – 3103850. BMC helpt ons bij het verzamelen van de antwoorden. Uiteraard is uw privacy gegarandeerd, in deze vragenlijst wordt niet naar uw persoonsgegevens gevraagd.
Oud papier Boekel
De brenglocatie voor oud papier aan de Waterval in Boekel is in verband met het Coronavirus voorlopig gesloten. Deze locatie leent zich niet voor het ordelijk brengen van oud papier in relatie tot het Coronavirus en oudere vrijwilligers.
Inwoners van Boekel wordt gevraagd begrip te hebben voor deze situatie en maatregel en het oud papier eenmaal in de maand aan te bieden. Liever niet het oud papier plaatsen bij winkels.
Oud papier Venhorst en Huize Padua
Oud papier wordt voorlopig in verband met het Coronavirus niet opgehaald in Venhorst. Inwoners van Venhorst en Huize Padua kunnen elke zaterdag tussen 9.00 en 12.00 uur het oud papier brengen naar de inzamellocatie aan de Zanddelweg.
Neem hierbij alstublieft wel de voorschriften van het RIVM in acht. Dus blijf thuis als u verkouden bent en houdt 1,5 meter afstand van elkaar.
Kent u iemand die een lintje verdient?
Op vrijdag 24 april jl. zijn in de gemeente Boekel 7 personen benoemd tot Lid in de orde van Oranje Nassau.
Kent u ook iemand die een lintje verdient? Bijna iedereen zal deze vraag met ‘ja’ beantwoorden. Want in Boekel en Venhorst zetten vele mensen zich voor vele doelen in. Maar dan moeten deze mensen daarvoor wel eerst worden voorgesteld. U kunt daar voor zorgen. Want iedereen kan iemand anders voorstellen voor een lintje.
Wie en hoe? Wie komt in aanmerking?
Personen die zich bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt op maatschappelijk gebied kunnen worden voorgedragen voor een Koninklijke Onderscheiding. Van bijzondere verdiensten is sprake wanneer iemand zich geruime tijd heeft ingespannen voor de samenleving op een wijze die uitgaat boven hetgeen van hem of haar verwacht mag worden.
Wilt u iemand voor een Koninklijke onderscheiding in aanmerking laten komen? Neem dan contact op met het bestuurssecretariaat. Zij kunnen in grote lijnen aangeven of de verdiensten inderdaad bijzonder genoeg zijn voor een Koninklijke onderscheiding. Ook wordt precies uitgelegd hoe u te werk moet gaan. Daarna kan het verzamelen van alle benodigde gegevens beginnen. Het voorstel wordt vervolgens ingediend bij de burgemeester.
Dien het voorstel op tijd in!
De behandeling van een voorstel kost behoorlijk wat tijd. Daarom is het belangrijk om tijdig in actie te komen. Is het de bedoeling dat de onderscheiding tijdens de zogenoemde “lintjesregen” wordt uitgereikt? Dan ontvangt de burgemeester graag vóór 10 juli 2020 uw voorstel.
Gaat het om een uitreiking tijdens een andere gelegenheid, dan dient u het voorstel tenminste zes maanden van tevoren naar de burgemeester te sturen.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Manja van der Aa. U kunt haar bereiken via telefoonnummer 0492- 326808.
Woonrijp maken Burgemeester Ottowstraat en Pastoor van de Veldenstraat
Gemeente Boekel is in voorbereiding met het woonrijp maken van Burgemeester Ottowstraat en de Pastoor van de Veldenstraat. De straten en groenstroken worden definitief aangelegd. De aanplant van groen en bomen zal in het najaar plaats vinden i.v.m. het plantseizoen wat nu ten einde loopt. De voorbereidingen zullen wel worden meegenomen in de werkzaamheden.
De aanvang voor het woonrijp maken staat gepland in week 19. Er wordt gestart in de Burgemeester Ottowstraat. De werkzaamheden zullen tot half juni duren.
Het verzoek de auto’s tijdens de werkzaamheden van maandag tot vrijdag buiten deze straten te parkeren i.v.m. de werkzaamheden. Tijdens de uitvoering wordt het plaatselijk verkeer omgeleid. De woningen blijven te voet bereikbaar.
Dat er hinder door de werkzaamheden zal ontstaan is niet te voorkomen. We zullen ons uiterste best doen dit maximaal te beperken en vragen om uw begrip voor de tijdelijke overlast.
Gemeente Boekel – Melding Activiteitenbesluit milieubeheer – Kiesbeemd 3 Boekel
Burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel maken bekend dat zij een melding hebben ontvangen
Voor: het beëindigen van een varkenshouderij
Locatie: Kiesbeemd 3, 5427 PM te Boekel
Datum ontvangen: 11 maart 2020
Tegen meldingen op basis van artikel 8.40 Wet milieubeheer kan geen bezwaar worden gemaakt.
U kunt de melding inzien bij de publieksbalie van de gemeente. Wij verzoeken u hiervoor een afspraak te maken, zodat wij u beter van dienst kunnen zijn.
Kennisgeving beschikking Wet algemene bepalingen omgevingsrecht Reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.9 Wabo)
vergunde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het uitbouwen van de woning
Locatie: Elzen 3, Boekel
Verzenddatum: 24 april 2020
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: ondergeschikte wijziging kavel 9 Kloppend Hart
Locatie: kavel 9 Kloppend Hart, Boekel
Verzenddatum: 24 april 2020
De beschikkingen en de bijbehorende stukken liggen met ingang van woensdag 6 mei 2020 gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis te Boekel. De beschikking en
de bijbehorende stukken zijn elke werkdag in te zien van 9.00 tot 12.30 uur en woensdagmiddag van 13.30 tot 19.00 uur. Als u vragen heeft over een plan, denkt u er
dan aan om een afspraak te maken.
Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken.
U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum en uw naam en adres staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.
Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.
Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.8 Wabo)
Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:
Activiteit: het bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het uitbreiden van een woning
Locatie: Irenestraat 12, Boekel
Datum ontvangst: 29 april 2020
De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.
Kennisgeving beschikking Wet algemene bepalingen omgevingsrecht Reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.9 Wabo)
geweigerde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben geweigerd:
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het bouwen van een overkapping
Locatie: Arendnest 14, Boekel
Verzenddatum: 24 april 2020
De beschikking en de bijbehorende stukken liggen met ingang van woensdag 6 mei 2020 gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis te Boekel. De beschikking en de bijbehorende stukken zijn elke werkdag in te zien van 9.00 tot 12.30 uur en woensdagmiddag van 13.30 tot 19.00 uur. Als u vragen heeft over een plan, denkt u er dan aan om een afspraak te maken.
Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken. U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum en uw naam en adres staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.
Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.