We zien dat je waarschijnlijk onze banners blokkeert. inBoekel stelt zijn berichten voor iedereen gratis beschikbaar. Om inBoekel te kunnen onderhouden en door te ontwikkelen zijn deze banners nodig. Help ons door een uitzondering te maken voor inBoekel.

Gemeentenieuws week 30

maandag 25 juli 2022 door

Gemeentenieuws week 30

Gemeentelijke publicaties

week 30 – 2022

Sluiting gemeentehuis

Op 28 juli 2022 is het gemeentehuis gesloten vanaf 16.00 uur.
We zijn dan ook telefonisch niet bereikbaar


Jan en Netje van Boerdonk waren op 17 juli 2022, 65 jaar getrouwd

Loco-burgemeester Ben Brands heeft een bezoek gebracht aan het briljanten paar om ze persoonlijk te feliciteren namens het college van burgemeester en wethouders.


Fotowedstrijd gemeentegids 2023: uw mooiste Boekel-foto!

Ook dit jaar organiseert de gemeente Boekel t.b.v. de gemeentegids van 2023 een fotowedstrijd. Heeft u een leuk kiekje van een mooi plekje in de gemeente Boekel, of van bijvoorbeeld een leuke activiteit? Laat uw creativiteit de vrije loop!

Prijzen
De drie winnende foto’s worden beloond met een plaats in de gemeentegids en een waardebon van € 75 (eerste plaats), € 50 (tweede plaats) en € 25 (derde plaats). De prijswinnaars van de eerste, tweede en derde prijs worden bovendien geplaatst op de voorpagina van de gemeentegids.

Hoe doet u mee?
Als u mee wilt doen aan de fotowedstrijd, dan kunt u tot 26 augustus a.s. uw foto(‘s) sturen naar info@boekel.nl onder vermelding van ‘fotowedstrijd gemeentegids 2023’, uw naam en adresgegevens.

Waar moeten de foto’s aan voldoen?
Wilt u meedoen aan de fotowedstrijd, houdt u dan rekening met de volgende criteria:

  • alléén inwoners van de gemeente Boekel kunnen deelnemen aan deze fotowedstrijd;
  • medewerkers van de gemeente Boekel zijn uitgesloten van deelname;
  • de foto’s moeten digitaal aangeleverd worden in JPEG/JPG-formaat met een minimale resolutie van 300 dpi of minimaal 1,2 MB;
  • per deelnemer geldt een max. van 3 foto’s.

De gemeente Boekel kan de foto’s gebruiken voor promotionele doeleinden anders dan de gemeentegids. Bij deelname aan de fotowedstrijd geeft u toestemming voor het gebruik van uw foto’s voor bijvoorbeeld de gemeentelijke website, folders, flyers, brochures, nieuwsbrieven, et cetera.

Als u personen fotografeert, is het verstandig vooraf toestemming te vragen voor publicatie van de foto’s.

De winnaars krijgen schriftelijk bericht. De winnende foto’s worden in oktober 2022 bekendgemaakt in het weekblad, op de website en op de gemeentelijke facebookpagina.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op via email: wilma.hermans-vanderlinden@boekel.nl.

Wilt u dat uw foto een jaar lang te zien is in de gemeentegids 2023? Pak dan nu uw camera en maak de winnende foto!


Bekendmaking

Vertrokken naar onbekende bestemming

De volgende persoon woont niet meer op het adres, waar deze volgens de Basisregistratie personen (BRP) staat ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling burgerzaken van de gemeente Boekel. Het college heeft besloten de persoonslijst van deze persoon niet meer bij te houden. Daardoor staat deze officieel niet meer op dat adres ingeschreven.

Naam, geboortedatum: L.T. Bilewicz, 22-10-1992
Uitschrijving per datum: 2 maart 2022
Datum besluit: 18 juli 2022

Een belanghebbende kan tegen dit besluit binnen 6 weken na de datum van deze publicatie bezwaar maken bij het college. U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum en uw naam en adres staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.

Het besluit verandert door het indienen van een bezwaarschrift in eerste instantie niet. Als u vindt dat er snel iets aan het besluit moet worden gedaan, dan moet u de rechter vragen hierover een uitspraak te doen (dit heet een ‘voorlopige voorziening’). In dat geval moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de voorzieningenrechter van de Rechtbank ’s-Hertogenbosch, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt. Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.

Boekel, 18 juli 2022
Burgemeester en wethouders van Boekel.


Wet geluidhinder – Ontwerpbesluit hogere grenswaarden

Burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel maken bekend dat zij voornemens zijn voor de locatie Vosdeel 1b – Peelsehuis 8 welke meeloopt in het (ontwerp) bestemmingsplan Omgevingsplan: Veegplan 9 een hogere grenswaarde vast te stellen wat betreft de geluidsbelasting ten gevolge van het wegverkeerslawaai op de gevels van de woningen in de nieuwe situatie, een hogere grenswaarde vast te stellen dan genoemd in artikel 82 van de Wet geluidhinder.

Vaststellen hogere grenswaarde voor de locatie ten oosten van Peelsehuis 8 waar een extra burgerwoning mogelijk wordt gemaakt. Voor de realisatie van het plan kan niet worden voldaan aan de voorkeurswaarde voor geluidbelasting uit de Wet geluidhinder. De geluidbelasting ten gevolge van wegverkeerslawaai op de betreffende wegen overschrijden de voorkeurswaarde van 48 dB, maar de maximale ontheffingswaarde van 63 dB niet. Het plan voldoet aan de voorwaarden om een hogere waarde te verlenen. Gelijktijdig met de onderhavige bestemmingsplanprocedure liggen daarom de ontwerpbesluiten hogere waarde Wet geluidhinder van iedere locatie ter inzage.

Het ontwerpbesluit, met bijbehorende stukken, ligt vanaf donderdag 28 juli 2022 gedurende zes weken voor eenieder ter inzage bij de centrale balie van het gemeentehuis. Gedurende de genoemde termijn kan eenieder naar keuze schriftelijk of mondeling zienswijzen op het ontwerp kenbaar maken. Schriftelijk kunt u uw zienswijze bekend maken bij het college van Burgemeester en wethouders van Boekel, Postbus 99, 5427 ZH te Boekel. Als u mondeling uw zienswijze kenbaar wilt maken, kunt u binnen de termijn contact opnemen met mevrouw Timmers, beleidsmedewerker ruimtelijke ordening.

Boekel, 28 juli 2022


Nieuwe locatie Dorpsteam Boekel feestelijk geopend

Ondanks de hitte is afgelopen dinsdag 19 juli 2022 de nieuwe locatie van het Dorpsteam Boekel feestelijk geopend. Bij het Dorpsteam kunt u terecht voor vragen op het gebied van zorg en welzijn voor zowel kinderen, jongeren als volwassenen. Zij zijn recent verhuisd naar de locatie Kennedystraat 2A te Boekel.

Afbeelding met tekst, gebouw, buiten, baksteen

Automatisch gegenereerde beschrijving
Op de foto is wethouder Henri Willems te zien, die het bord heeft onthuld en waarmee de locatie officieel geopend is.

Ook is tijdens de opening de website live gegaan. Dit betekent dat u deze vanaf nu kan bezoeken. U kunt deze vinden via de website van de gemeente Boekel en direct via https://www.dorpsteamboekel.nl/.

Vanaf vier uur was er een inloop, waarbij iedereen binnen ontvangen werd. Om kwart over vier heeft wethouder Henri Willems het openingswoord uitgesproken, waarna ook het nieuwe bord boven de deur werd onthuld. Hierna was er tot zes uur ruimte om in gesprek te gaan met het dorpsteam, de nieuwe locatie en website te bekijken en waren er hapjes en drankjes in de Basement. In de Basement was het goed vertoeven en vele gasten hebben daar nog met elkaar kennisgemaakt en hebben na staan praten. Het was een geslaagde opening!

Wat doet en wie is Dorpsteam Boekel?
Dorpsteam Boekel bestaat uit verschillende professionals die zich richten op jeugd en volwassenen. Zo zijn er de consulenten Wmo: Loes Thoonen, Marije Hoogstraaten en Jeannine van Wijk die daarnaast gespecialiseerd is in de Geestelijke Gezondheidszorg en de consulenten Jeugd: Job Wissink, Jorg van Doren en Judith- Peters-van Alphen. De consulenten zijn in dienst van de gemeente en verzorgen de maatwerkvoorzieningen. Daarnaast zijn er in het Dorpsteam ook nog medewerkers van Ons Welzijn actief. Dit zijn Jos Hermens voor onder andere de ondersteuning van de mantelzorgers, Ramon van Dijk en Catrien van Zutphen als maatschappelijk werkers, Ellen van Dijck en Jolijn Luijckx de jeugdprofessionals en als laatste Hidde van der Linden als preventiemedewerker. Hidde houdt zich bezig met drie speerpunten:

  1. Opbouwwerk in de wijk
  2. Jongerenwerk, waarbij hij onder andere druk is met de activiteiten in de Basement
  3. Sport en bewegen in het kader van positieve gezondheid

Deze mensen zijn de toppers die zorgen dat alle vragen van inwoners over zorg en welzijn gehoord worden. Ze bespreken samen met u wat er nodig is, hoe ze u kunnen helpen en verwijzen u door indien nodig. Daarnaast organiseren zij bijeenkomsten en activiteiten in het preventieve veld, waarmee we hopen dat we een zwaardere hulpvraag kunnen voorkomen.

Heeft u vragen?
Adres: Kennedystraat 2a, 5427CJ Boekel
Telefoon: 0492-328383 (op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 12:00 uur)
E-mail: info@dorpsteamboekel.nl
Website: https://www.dorpsteamboekel.nl/
Facebook: Dorpsteam Boekel


Gevonden en verloren voorwerpen t/m 20-07-2022

Verloren:

  • Zwarte portemonnee met bankpas en diverse pasjes contant geld
  • Zwarte portemonnee met rijbewijs, CZ-zorgpas, pasfoto’s en contant geld  
  • Autosleutel met sleutels en muntje van de Broek
  • Hoortoestel, oortje rechts, merk Starkey, grijs/bruine kleur

Gevonden:

  • Omafiets, zwart, “on the road”
  • Herenfiets Batavus, blauw
  • Omafiets Batavus Old Dutch, zwart, dealer fietswinkel
  • OV-chipkaart
  • Sleutel met sleutelhanger vlinder
  • Sleutelbos met 2 sleutels, 1 autosleutel BMW, sleutelhanger met tekst, opener en lampje
  • Zwarte portemonnee van Silviu Mititelu

Gevonden en verloren voorwerpen kunnen bij de receptie in het gemeentehuis (en niet bij de politie) worden afgegeven en gemeld. Dit kan ook telefonisch of via de website https://www.boekel.nl/formulieren/melden-gevonden-of-verloren-voorwerp. Bent u zelf iets verloren, informeer dan bij de receptie van het gemeentehuis.

Bent u een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs verloren, dan kunt u hiervan aangifte doen op het gemeentehuis bij de aanvraag van een nieuw document. U dient hiervoor wel een afspraak te maken. Dit kan telefonisch, aan de receptie van het gemeentehuis of via onze website (https://www.boekel.nl/afspraak/).

Een vermissing van uw document kan ook digitaal worden doorgegeven:

Gevonden (huis)dieren worden opgevangen door Stichting HoKaZo te Uden, telefoonnummer 06 53 707 111. Stichting HoKaZo regelt de opvang en de registratie van gevonden en zoekgeraakte (huis)dieren uit Boekel.


Taxussnoeisel meer dan welkom

Of de mussen nu van het dak vallen door de hitte, of de straten blank staan van de regen. Stichting Taxus Taxi gaat onvermoeibaar door in de strijd tegen kanker. Inmiddels is de taxusinzameling van 2022 alweer een aantal weken in volle gang. De doelstelling van 125.000 kilo snoeisel komt dichterbij, maar is ook nog erg ver weg.

Doelstelling nog ver weg
Normaal gesproken zamelt Stichting Taxus Taxi met haar team vrijwilligers in enkele maanden circa 500.000 kilo vers taxus groen in. Dit jaar is alles anders en hebben zij een doelstelling van 125.000 kilo gesteld. Mede omwille van de kosten heeft de stichting voor 2022 een beperkter werkgebied. Ondanks dat 125.000 kilo slechts een kwart is van wat Taxus Taxi normaal gezien inzamelt, blijkt het lastiger dan gedacht deze doelstelling te behalen. Op het moment van schrijven is er een hoeveelheid van circa 55.000 kilo gedoneerd. Dit wil zeggen dat de stichting in ongeveer een maand tijd nog 70.000 kilo snoeisel moet inzamelen. Dit lijkt makkelijk haalbaar, maar dat zal in het huidige tempo toch nog een uitdaging worden.

Heeft u de taxushaag nog niet gesnoeid, dan komt dit mooi uit. Stichting Taxus Taxi doet namelijk een oproep aan iedereen. Wie woonachtig is in de gemeente Boekel kan gedurende het inzamelseizoen nog taxus aanleveren. Het aanmelden van taxussnoeisel kan via: www.taxustaxi.nl, info@taxustaxi.nl of via 085- 489 6350.

Deelnemen zonder Taxus Taxi Tas
Een andere keuze die de stichting heeft moeten maken is om dit jaar niet te werken met uitgiftepunten van de Taxus Taxi Tas. Maar ook zonder de befaamde tas is deelname mogelijk. Het snoeisel kan dan gewoon los op een hoop gelegd worden.

Einddatum taxusinzameling
Ondanks dat de inzameling pas enkele weken aan de gang is, komt ook de einddatum elke dag dichterbij. Zoals het er nu naar uitziet, zal er nog ongeveer één maand taxussnoeisel worden ingezameld. Taxus Taxi geeft aan constant te monitoren hoeveel werkzame stof er in de naaldjes van de taxus aanwezig is. Zij zal het dan ook melden wanneer een definitieve einddatum voor 2022 bepaald is. 


Publicatie terinzagelegging ontwerpbestemmingsplan ‘Schutboom’

Besluit
Burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel hebben in de collegevergadering van 12 juli 2022 besloten om het ontwerpbestemmingsplan ‘Schutboom’ in officiële procedure te brengen. Dit ontwerpbestemmingsplan, met bijbehorende stukken, ligt gedurende zes weken ter inzage bij de publieksbalie van het gemeentehuis tijdens openingstijden. Het ontwerpbestemmingsplan ‘Schutboom’ is dan tevens raadpleegbaar via de website www.ruimtelijkeplannen.nl (IDN: NL.IMRO.0755.BPHBOEKschutboom-ON01).

Omschrijving bestemmingsplan
De komende jaren is er een grote behoefte aan nieuwe woningen in de gemeente Boekel. Behalve woonwijk De Burgt, ziet de gemeente Boekel ook kansen om woningbouw te realiseren aan Schutboom. Deze grond is eigendom van de gemeente Boekel en biedt ruimte aan maximaal 55 woningen. De gemeente acht deze locatie geschikt voor woningbouw. De grond sluit direct aan bij de bebouwde kom en ligt binnen de nieuwe randweg.

Het kostenverhaal van de grondexploitatie is anderszins verzekerd en er hoeft geen exploitatieplan opgesteld te worden.

Grenswijzing Interim Omgevingsverordening
Dit ontwerpbestemmingsplan bevat ook een verzoek aan Gedeputeerde Staten van Provincie Noord-Brabant om een grenscorrectie in de Interim Omgevingsverordening door te voeren. Dit verzoek ziet toe op het wijzigen van de grenzen van bestaand stedelijk gebied van de kom Boekel. Op de verbeelding van het plan gaat het om de volgende aanpassingen:

  • Overige zone – in verordening ruimte te verwijderen gemengd landelijk gebied;
  • Overige zone – in verordening ruimte toe te voegen stedelijk gebied.

Zienswijzen
Vanaf 28 juli 2022 t/m 7 september 2022, gedurende 6 weken, kan iedereen een zienswijze indienen naar aanleiding van het ontwerpplan. Voor een mondelinge zienswijze kunt u telefonisch contact opnemen met de heer J.P.P.M. (Joris) Gerrits, beleidsmedewerker ruimtelijke ordening, via 0492 – 326 800. Uw schriftelijke zienswijze kunt u indienen bij de gemeenteraad, Postbus 99, 5427 ZH te Boekel.

Boekel, 27 juli 2022


Kennisgeving vormvrije m.e.r.-beoordelingsbesluit ‘Schutboom’

Besluit
Burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel hebben in de collegevergadering van 12 juli 2022 een beslissing genomen over de vormvrije m.e.r.-beoordeling voor het project ‘Schutboom’.

De beoogde activiteit staat vermeld in bijlage D, categorie 11.2 van het Besluit milieueffectrapportage (Besluit m.e.r.). Omdat de drempelwaarde van bijlage D, categorie 11.2 niet wordt overschreden, geldt de vormvrije m.e.r.-beoordelingsplicht. Uit de vormvrije m.e.r.-beoordeling die ten behoeve van de voorgenomen ontwikkeling is uitgevoerd, blijkt dat er geen significante nadelige gevolgen voor het milieu zijn die het maken van een milieueffectbeoordelingsrapport dan wel milieueffectrapport rechtvaardigen. Er kan worden volstaan met de opgestelde vormvrije m.e.r.-beoordeling.

Terinzagelegging
Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 28 juli 2022 gedurende zes weken ter inzage bij de publieksbalie van het gemeentehuis tijdens openingstijden.

Vervolgprocedure
Een vormvrije m.e.r.-beoordelingsbesluit is een voorbereidingsbesluit in de zin van artikel 6.3 van de Algemene wet bestuursrecht. Een dergelijke beslissing is niet zelfstandig vatbaar voor bezwaar en beroep, tenzij dit besluit een belanghebbende los van het voor te bereiden besluit rechtstreeks in zijn belang treft. Belanghebbenden kunnen hun bezwaren tegen het besluit kenbaar maken in het kader van de wettelijke procedure ten behoeve waarvan het vormvrije m.e.r.-beoordelingsbesluit wordt genomen. In dit geval in het kader van de bestemmingsplanprocedure.

Informatie
Voor informatie over deze beslissing kan contact opgenomen worden met de gemeente

Boekel via het telefoonnummer 0492 – 326 800.
Boekel, 27 juli 2022


Tijdelijke verkeersmaatregel

Burgemeester en wethouders van Boekel maken bekend dat er een tijdelijke verkeersmaatregel is genomen in verband met:

  • De kermissen in Boekel (6 augustus t/m 9 augustus 2022) en Venhorst (13 t/m 16 augustus 2022).

In verband hiermee worden diverse wegen in Boekel tijdelijk afgesloten voor alle verkeer behalve voor voetgangers.

Het Sint Agathaplein en gedeelten van de Kennedystraat, De Raadstraat, Mr. van Hooffstraat en Buskensstraat worden afgesloten van woensdag 3 augustus tot en met woensdag 10 augustus 2022.

Verder zal een gedeelte van de Kerkstraat van donderdag 4 augustus 2022 09.00 uur tot woensdag 10 augustus 2022 12.00 uur, of zoveel korter dan mogelijk is, worden afgesloten voor alle verkeer behalve voor voetgangers. Dit gaat om het gedeelte tussen de Bernhardstraat en de rotonde en heeft te maken met de drukte die wordt verwacht bij de horeca-inrichtingen aan de Kerkstraat.

Het Sint Janplein wordt van woensdag 03 augustus 2022 08.00 uur tot woensdag 10 augustus 2022 12.00 uur, of zoveel korter dan mogelijk is, afgesloten. De ingang van Sint Janplein vanaf de Kerkstraat wordt vanaf dinsdag 02 augustus 2022 08.00 uur afgesloten.

In Venhorst wordt het Sint Josephplein, vanaf de Statenweg tot de afslag Meidoornstraat, van woensdag 10 t/m woensdag 17 augustus 2022 afgesloten voor alle verkeer behalve voor voetgangers en kermisvoertuigen.

Het doorgaande verkeer zal worden omgeleid.

De organisatie dient zelf te zorgen voor een goede afzetting en (bewegwijzering naar) parkeergelegenheden. Omleidingen zullen door middel van borden worden aangegeven.


Kennisgeving beschikking
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Reguliere voorbereidingsprocedure
(Artikel 3.9 Wabo)

Vergunde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Activiteit: het bouwen van een bouwwerk   
Onderwerp: het uitbreiden van de loods
Locatie: Arendnest 14a, Boekel
Verzenddatum: 21 juli 2022

Vergunningen inzien
Wilt u vergunningen inzien? Gelieve hiervoor contact met ons op te nemen, zodat wij u de stukken per mail kunnen toesturen. Mocht u geen gelegenheid hebben om de stukken digitaal te bekijken, dan kunt u uiteraard een afspraak maken om deze in het gemeentehuis in te zien.

Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken.
U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum, uw naam, adres, telefoonnummer en emailadres vermeld staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt. Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.


Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.8 Wabo)

Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:

Activiteit: het handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het splitsen van een woning
Locatie: Zijp 8, Boekel          
Datum ontvangst: 20 juli 2022

De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.


Overige vergunningen, ontheffingen en meldingen

Verleende vergunning aan:

  • Evenementenvergunning voor het organiseren van livemuziek op 5, 6, 7, 8 en 9 augustus 2022 @ Smullen grand café te Boekel (verzenddatum 18 juli 2022)
  • Ontheffing artikel 35 voor Smullen grand café @ Kerkstraat 24 te Boekel voor het schenken van alcoholische drank op 5, 6, 7, 8 en 9 augustus 2022 (verzenddatum 20 juli 2022)
  • Evenementenvergunning voor het organiseren van livemuziek op 5, 6, 7, 8 en 9 augustus 2022 @ Nia Domo te Boekel (verzenddatum 19 juli 2022)
  • Ontheffing artikel 35 voor Nia Domo @ Sint Agathaplein 6 te Boekel voor het schenken van alcoholische drank op 5, 6, 7, 8 en 9 augustus 2022 (verzenddatum 20 juli 2022)
  • Evenementenvergunning voor het organiseren van livemuziek op 5, 6, 7, 8 en 9 augustus 2022 @ café ’t Menneke te Boekel (verzenddatum 19 juli 2022)
  • Ontheffing artikel 35 voor café ’t Menneke @ Kerkstraat 26 te Boekel voor het schenken van alcoholische drank op 5, 6, 7, 8 en 9 augustus 2022 (verzenddatum 19 juli 2022)

Bezwaren:
Tegen deze besluiten kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken. U kunt dan een brief sturen naar de burgemeester van Boekel, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum en uw naam en adres staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.

Het besluit verandert door het indienen van een bezwaarschrift in eerste instantie niet. Als u vindt dat er snel iets aan het besluit moet worden gedaan, dan moet u de rechter vragen hierover een uitspraak te doen (dit heet een ‘voorlopige voorziening’). In dat geval moet u niet alleen een brief sturen naar de burgemeester, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt. Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.