Gemeentenieuws week 44
maandag 28 oktober 2019 door Redactie inBoekel
Gemeentelijke publicaties
Week 44 – 2019
Besluiten en plannen van het college van Burgemeester en Wethouders
In de vergadering van 14 oktober jl. is o.a. aan de orde geweest:
Vaststellen bestemmingsplan ‘Erpseweg 20, Boekel’
Tegen het ontwerpbestemmingsplan ‘Erpseweg 20, Boekel’ zijn geen zienswijzen ingediend. Het plan wordt ter vaststelling aan de raad voorgelegd.
Medewerking aan uitbreiding constructiebedrijf (Maco Metaal), Statenweg 109 te Venhorst
Burgemeester en wethouders hebben besloten medewerking te verlenen aan de uitbreiding van het constructiebedrijf aan Statenweg 109 te Venhorst en daartoe een ontwerpbestemmingsplan in procedure te brengen.
Benoeming accountant boekjaren 2020 – 2023
De raad wordt voorgesteld BDO te benoemen als accountant voor de controle van de jaarrekeningen voor de boekjaren 2020 – 2023.
Agenda van de openbare vergadering van de Raadscommissie Wonen en werken op donderdag 31 oktober 2019 om 20.00 uur in de raadzaal van het gemeentehuis.
- Opening
- Vaststelling agenda
- Spreekrecht voor burgers
- Raadsvoorstel inzake zienswijze regionale mestvisie
- Discussienota onderzoek verkeersafwikkeling oost-west route
- Mededelingen, ingekomen stukken en memo’s
- Rondvraag
Spreekrecht voor burgers
Als burger kunt u tijdens vergaderingen de commissie over de meeste onderwerpen die tot het taakgebied van de commissie behoren toespreken door gebruik te maken van het spreekrecht voor burgers. Wilt u hiervan gebruik maken dan meldt u dit voor aanvang van de vergadering bij de griffier, mevr. Philipse, telefonisch bereikbaar onder nummer 0492 326806 of via margie.philipse@boekel.nl. Daarbij graag aangeven over welk onderwerp u het woord wilt voeren. Bij het agendapunt ´spreekrecht voor burgers´ zal de voorzitter van de commissie u het woord geven. De spreektijd bedraagt, afhankelijk van het aantal sprekers, maximaal 5 minuten.
Wilt u stukken inzien?
Dan kunt u hiervoor terecht in de bibliotheek waar de voorstellen voor u ter inzage liggen. Verder kunt u op onze website www.boekel.nl alle voorstellen en ontwerpbesluiten raadplegen en eventueel uitprinten. U vindt deze stukken via Menu > Bestuur en organisatie › Commissies › Agenda en notulen
Gevonden en verloren voorwerpen t/m 23-10-2019
Verloren:
- damesportemonnee, kleur: donkergroen, inhoud: € 100,00, rijbewijs, 2x RABObankpas
- sleutelbos met diverse sleutels, afstandsbediening voor poort en autosleutel (keyless car) Toyota Auris
- ID- kaart
- horloge (goud), met rond klokje
- kinderbrilletje, kleur: roze, materiaal: kunststof
Gevonden:
- sleutelbos: ring met 4 sleutels (waarvan 1 met zwart ‘handvat’)
- sleutelbos met gele badge en 2 sleutels
- nummerplaat aan een bevestigingsbord 69 MK-KS
Gevonden en verloren voorwerpen kunnen bij de receptie in het gemeentehuis (en niet bij de politie) worden afgegeven en gemeld. Dit kan eventueel ook telefonisch, of via de website www.boekel.nl (formulieren).
Bent u een waardepapier zoals een paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs verloren, dan kunt u hiervan gelijktijdig aangifte doen op het gemeentehuis bij de aanvraag van een nieuw document. U dient hiervoor wel een afspraak te maken. Dit kan telefonisch, aan de receptie van het gemeentehuis of via onze website.
Bent u zelf iets verloren, informeer dan bij de receptie van het gemeentehuis.
Gevonden (huis)dieren worden door Stichting HoKaZo te Uden opgevangen: telefoon: (06) 53707111. Deze stichting regelt de opvang en de registratie van gevonden en zoekgeraakte (huis)dieren uit Boekel.
Wegwerkzaamheden aan de fietsveilige fietsstrook markering van 6 t/m 8 november
In opdracht van de gemeente Boekel wordt hier door BLM wegenbouw aan gewerkt.
Duur
Om ernstige verkeershinder te voorkomen worden deze werkzaamheden woensdag in de ochtend uitgevoerd. Wij gaan ervanuit dat de werkzaamheden maximaal 2 dagen duren. Mocht de aannemer in de tijd uitlopen dan zal er in de avond en nacht gewerkt worden. Vooralsnog gaan wij hier niet van uit.
De werkzaamheden omvatten het aanbrengen van een fietssuggestiestrook in de Kerkstraat, langs Nia Domo en over het parkeerplaats voor de Coop.
Wat merkt u hiervan
U zult op enig moment hinder ondervinden, dit zal zich uiten in geluidsoverlast en enig oponthoud in de Kerkstraat of op de parkeerplaats voor de Coop. Het gaat hier om kortdurend oponthoud omdat de werkzaamheden aan de weg in twee delen worden uitgevoerd.
Planning
De werkzaamheden zijn sterk afhankelijk van de weersomstandigheden, maar vinden plaats elke dag van 7.00 – 17.00 uur.
Onderstaande maatregelen kunt u nemen om de overlast te beperken
Om de last te ondervangen adviseren wij om tijdens de werkzaamheden minimaal 10 minuten extra uit te trekken indien u in het centrum van Boekel moet zijn. Dit geldt zeker voor reizigers met het openbaar vervoer.
Het kan voorkomen dat er tijdens de werkzaamheden wegen of parkeerplaatsen even tijdelijk worden geblokkeerd door werkverkeer. Mogelijk dient u dan ook een andere route te kiezen.
Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben en danken u bij voorbaat voor uw begrip. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben over de werkzaamheden dan kunt u contact opnemen met het bedrijf BLM, Kanaaldijk Zuid West 9A, 5706 LD Helmond, telefoonnummer 0492 745109 of stuur een e-mail naar info@boekel.nl.
Kennisgeving beschikking Wet algemene bepalingen omgevingsrecht Reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.9 Wabo)
Vergunde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:
Activiteit: vellen van een houtopstand
Onderwerp: het kappen van 2 zomereiken
Locatie: Lekerseweg, ter hoogte van Grote Baan 6
Verzenddatum: 24 oktober 2019
Vergunde balieomgevingsvergunningen
(datum ontvangst en datum besluit zijn hetzelfde)
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende balieomgevingsvergunningen hebben verleend:
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het vergroten van een woonhuis
Locatie: De Esdoorns 32, Boekel
Verzenddatum: 23 oktober 2019
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het bouwen van een vrijstaand woonhuis
Locatie: Leurke 2b, Boekel
Verzenddatum: 24 oktober 2019
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het bouwen van een vrijstaand woonhuis + bijgebouw
Locatie: Arendnest 1a, Boekel
Verzenddatum: 24 oktober 2019
De beschikkingen en de bijbehorende stukken liggen met ingang van woensdag 30 oktober 2019 gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis te Boekel. De beschikking en de bijbehorende stukken zijn elke werkdag in te zien van 9.00 tot 12.30 uur en woensdagmiddag van 13.30 tot 19.00 uur. Als u vragen heeft over een plan, denkt u er dan aan om een afspraak te maken.
Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken. U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum en uw naam en adres staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.
Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.
Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.8 Wabo)
Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:
Activiteit: het bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het bouwen van een bedrijfsgebouw
Locatie: Bovenstehuis 4, Boekel
Datum ontvangst: 17 oktober 2019
Activiteit: werk of werkzaamheden uitvoeren
Onderwerp: beton putten plaatsen t.b.v. riool
Locatie: Klein Rondeel 103, Boekel
Datum ontvangst: 18 oktober 2019
De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.