Gemeentenieuws week 45
maandag 2 november 2020 door Redactie inBoekel
Gemeentelijke publicaties
Week 45 – 2020
Besluiten en plannen van het college van Burgemeester en Wethouders
In de vergadering van 20 oktober jl. is o.a. aan de orde geweest:
Besluit toestemming wijziging gemeenschappelijke regeling Brabants Historisch Informatie Centrum per 1 januari 2021
In verband met het per 1 januari 2021 toetreden van de gemeente Boxtel tot de Gemeenschappelijke Regeling Brabants Historisch Informatie centrum is het nodig de gemeenschappelijke regeling te wijzigen; met het instemmen met de wijziging verleent het college haar toestemming aan de intreding. Daarnaast worden nog twee andere wijzigingen in de regeling meegenomen: het betreft het laten vervallen achterhaalde financiële bijlage in de gemeenschappelijke regeling en dat gemeenten Schijndel, Sint-Oedenrode en Veghel per 1 januari 2017 zijn heringedeeld tot de gemeente Meierijstad.
Nota Financieel Beleid 2021
Aanpassingen in wet- en regelgeving maken het noodzakelijk de Nota Financieel Beleid te actualiseren.
Verordeningen Gemeente Boekel 2021 ex artikel 212 , 213 en 213a gemeentewet
Gewijzigde wet- en regelgeving noodzaken tot aanpassing en actualisatie van bestaande verordeningen. Door aanpassing van de wet- en regelgeving door Commissie BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) dient de gemeente Boekel de effecten hiervan op te nemen in de verordeningen 212, 213 en 213a.
Stand van zaken inkoop specialistische Jeugdhulp 2021 regio Noordoost Brabant
Het college heeft kennisgenomen van de stand van zaken over de inkoop specialistische Jeugdhulp 2021 regio Noordoost Brabant en informeert de gemeenteraad en de Adviescommissie Sociaal Domein overeenkomstig.
Aangepaste openingstijd gemeentehuis
op de woensdagavond
i.v.m. Coronamaatregelen
De openstelling op de woensdagavond is tot 19.30 uur in plaats van tot 20.30 uur.
Agenda voor de raadsvergadering
De raadsvergadering van woensdag 11 november 2020 om 16.00 uur in gemeenschapshuis De Horst in Venhorst.
- Opening.
- Vaststellen van de agenda.
- Spreekrecht voor burgers.
- Trekking van het stemnummer.
- Raadsvoorstel tot vaststelling van de programmabegroting 2021, alsmede de meerjarenramingen 2022-2024.
- Sluiting.
Bijwonen vergadering alleen mogelijk na aanmelding
Om de 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen is het noodzakelijk dat u zich vooraf aanmeldt voor de vergadering. Dit kan via griffie@boekel.nl
Om uw en onze gezondheid te waarborgen zijn er slechts beperkt bezoekersplaatsen beschikbaar. Graag uiterlijk 24 uur voor de vergadering uw aanmelding doorgeven.
Wilt u gebruik maken van het spreekrecht voor burgers?
Wilt u hiervan gebruik maken dan kunt u zich tot uiterlijk 24 uur voor de raadsvergadering aanmelden bij de griffier via margie.philipse@boekel.nl of via telefoonnummer 06 52396877.
Wilt u stukken inzien?
Dan kunt u hiervoor terecht in de bibliotheek waar de voorstellen voor u ter inzage liggen. Verder kunt u op onze website www.boekel.nl alle voorstellen en ontwerpbesluiten raadplegen en eventueel uitprinten. U vindt deze stukken via Menu > vergaderingen ˃ geplande vergaderingen
Ophalen gft: vanaf 1 november een keer in de twee weken
We stemmen het ophalen van het gft (groente-, fruit- en tuinafval) af op het seizoen. Daarom verandert vanaf 1 november 2020 de inzameling van uw gft. In de wintermaanden november t/m maart zet u de gft-container een keer in de twee weken aan straat.
Kijk op de Afvalkalender en AfvalApp
Vanaf 1 november 2020 zet u de gft-container eens per 2 weken aan straat. Kijk goed op de Afvalkalender of op de AfvalApp wanneer dit ingaat. Ook via de website www.afvalaanbieden.nl kunt u zien wanneer bij u de gft-container geleegd wordt.
Wat mag er WEL in de gft-container
- Groente- en fruitresten en schillen
- Etensresten (ook kleine botjes en graten)
- Brood, deeg, pasta en rijst
- Losse thee, koffiedik
- Strooisel (hooi, stro, zaagsel) van kleine knaagdieren, met hun poep
- Bloemen en planten
- Fijn tuinafval
Wat mag er NIET in de gft-container
- Verpakkingen van wat voor materiaal dan ook
- Kauwgom
- Luiers, incontinentiemateriaal
- Theezakjes, koffiepads en –cups
- Kattenbakvulling, vogelkooizand, dode dieren
- Tabak, peuken, as
- Potten, stenen, ballen, timmerhout, metaal
Verandert er nog meer?
Verder verandert er niets. Plastic verpakkingsmateriaal, blik en drankkartons blijven we eens per twee weken inzamelen en restafval eens per vier weken. Ook blijft de dag waarop we bij u aan huis afval inzamelen hetzelfde. Uw (grof) tuinafval kunt u het hele jaar door gratis naar de milieustraten brengen.
BSOB verstuurt eenmalig betalingsherinneringen
De coronacrisis heeft voor velen financiële gevolgen. Om aan deze inwoners en ondernemers tegemoet te komen, verstuurt BSOB niet direct een aanmaning of dwangbevel. Belastingbetalers krijgen eerst een betalingsherinnering.
Wie ontvangt een betalingsherinnering?
Heeft u in juni 2020 een aanslagbiljet van BSOB ontvangen? Dan had u die vóór 1 oktober moeten betalen. Heeft u dat niet gedaan? Dan krijgt u een betalingsherinnering.
Wanneer ontvangt u de betalingsherinnering?
De betalingsherinneringen worden eind oktober verstuurd.
Wat moet u doen als u een betalingsherinnering krijgt?
Betaal het openstaande bedrag zo snel mogelijk aan BSOB, uiterlijk 14 dagen na dagtekening van de betalingsherinnering. Wilt u het bedrag in 6 maandelijkse termijnen betalen via automatische incasso? Dat kan eenvoudig door de QR-code te scannen die op de betalingsherinnering staat. BSOB machtigen voor automatische incasso kan ook via de digitale balie van BSOB. Let op: is het aanslagbedrag hoger dan € 5.000,-? Dan kunt u niet via automatische incasso betalen. Bel BSOB dan om een betalingsregeling af te spreken.
Wat als u niet betaalt?
Betaalt u het bedrag dat nog open staat niet? Dan start BSOB het vervolgtraject van invordering weer op. Dit kan betekenen dat u een aanmaning kan ontvangen. Om dat te voorkomen is het belangrijk dat u op tijd betaalt. Kunt u het bedrag niet betalen? Bel BSOB dan via 088-5510000. De medewerkers van BSOB zoeken samen met u naar een oplossing.
Vragen?
Heeft u vragen over de betalingsherinnering? Of heeft u een andere vraag? Bel naar 088-5510000. De medewerkers van BSOB helpen u graag.
Kinderen kopiëren jouw drinkgedrag
Goed nieuws! Als opvoeder heeft u meer invloed dan u denkt om te voorkomen dat uw kind jong alcohol gaat drinken. Het voorbeeldgedrag van ouders en van andere volwassenen in de omgeving van een kind, doet ertoe: geen alcohol drinken in het bijzijn van kinderen en jongeren verkleint de kans dat ze op jonge leeftijd beginnen met alcoholgebruik.
‘Voor veel kinderen die volwassenen alcohol zien drinken, wordt alcohol aantrekkelijk. Daardoor bestaat het risico dat ze op jonge leeftijd beginnen met drinken en op latere leeftijd te veel en te vaak gaan drinken.’
Drink daarom niet in het bijzijn van kinderen. Zo verklein je de kans dat kinderen op jonge leeftijd beginnen met alcohol, of op latere leeftijd meer gaan drinken. Voorkom het kopiëren van jouw drinkgedrag.
Ga voor meer informatie naar: www.ziendrinkendoetdrinken.nl
Gevonden en verloren voorwerpen t/m 28-10-2020
Verloren:
- koperenmetallic blauwe Selfica armband
- herenportemonnee, kleur: zwart, merk: IPEX, inhoud: pinpas, ID-kaart, OV-kaart, contant ong. € 10,–.
Gevonden en verloren voorwerpen kunnen bij de receptie in het gemeentehuis ( en niet bij de politie) worden afgegeven en gemeld. Dit kan eventueel ook telefonisch, of via de website www.boekel.nl (formulieren).
Bent u een waardepapier zoals een paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs verloren, dan kunt u hiervan gelijktijdig aangifte doen op het gemeentehuis bij de aanvraag van een nieuw document.
U dient hiervoor wel een afspraak te maken. Dit kan telefonisch, aan de receptie van het gemeentehuis of via onze website.
Bent u zelf iets verloren, informeer dan bij de receptie van het gemeentehuis.
Gevonden (huis)dieren worden door Stichting HoKaZo te Uden opgevangen: telefoon: (06) 53 70 71 11. Deze stichting regelt de opvang en de registratie van gevonden en zoekgeraakte (huis)dieren uit Boekel.
Maak van je mondkapje geen zwerfkapje
Steeds meer mondkapjes belanden op straat en in de natuur. Gooi gebruikte mondkapjes meteen in de afvalbak.
#mondkapjegeenzwerfkapje
Meedenken over de Regionale Energiestrategie
Zonnepanelen op je dak of in je veld? Hoe denk jij over de #energietransitie? Energieregio Noordoost-Brabant organiseert een onderzoek voor inwoners uit de regio. Met deze input geven we de energiestrategie verder vorm.
Met de Regionale Energiestrategie (RES) werken we samen aan duurzame energie. Boekel draagt in de regio Noordoost-Brabant ook bij aan de RES. Nu de concept-RES klaar is werken we aan het vervolg; de RES 1.0. We vinden uw mening daarbij heel belangrijk. We willen graag weten wat u als inwoner van onze gemeente bezighoudt als het gaat om de energietransitie. Laat uw wensen, zorgen en ideeën achter in de online vragenlijst.
Grijp je kans om mee te denken in jouw gemeente:
www.hetpon.RES-noordoost
Momenteel wachten ruim 30 kinderen in onze regio op een passend pleeggezin.
Er is in de regio noordoost Brabant nog altijd een tekort aan pleeggezinnen, dus is Stichting Oosterpoort hard op zoek naar nieuwe pleeggezinnen. Een tekort betekent dat het vinden van een ideale match voor kinderen steeds minder goed lukt, dat broertjes en zusjes niet samen terecht kunnen, maar ook dat een kind onnodig lang moet wachten op een thuis bij een ander.
Daarom vragen wij ook dit jaar extra aandacht voor pleegzorg en het tekort aan pleegouders. Omdat dit jaar in veel opzichten anders is dan anders, besloten ook wij om de Week van de Pleegzorg anders in te richten. Tijdens deze week hebben wij samen met onze pleegouderraad onze huidige pleegouders extra in het zonnetje gezet. Omdat wij ook in dit bijzondere jaar extra konden rekenen op hun begrip en geduld. Ze zijn en blijven onmisbaar. Vandaag, morgen en overmorgen. Wat pleegouders doen is hun eigen ogen misschien niet zo bijzonder. Maar wij vinden het heldhaftig. Misschien heb jij ook wel verborgen krachten. Ontdek ze in de Week van de Pleegzorg.
Je staat er niet alleen voor
We willen kinderen die niet bij hun ouders kunnen wonen, zo thuis mogelijk laten opgroeien. Pleegzorg doe je dan ook samen. Samen met ouders, kinderen en pleegouders. Om kinderen duurzaam in een gezin te plaatsen, is een zorgvuldige match tussen kind en pleegouders cruciaal. Deze match is soms alleen niet mogelijk, vanwege het tekort aan pleegouders.
Ook dit jaar vragen we aan de hand van de landelijke campagne ‘Open je wereld’ aandacht voor pleegzorg. Met de Week van de Pleegzorg willen we laten zien hoe het helpen van kinderen het leven van kinderen en zowel pleegouders verrijkt. Neem eens een kijkje op www.oosterpoort.org/pleegzorg.
De teller moet naar nul
Ook in o.a. Den Bosch, Uden, Boxmeer en Oss is nog altijd een tekort aan pleegouders. Vooral voor tieners zijn wij op zoek naar een thuis bij een ander waar zij tot volwassenheid kunnen opgroeien. Momenteel staan er 9 tieners op de wachtlijst in onze subregio en hebben wij géén een gezin beschikbaar met dit aanbod! Ook is er een tekort aan weekendpleegouders. Een goede match is enorm belangrijk, maar we hebben te weinig weekendpleeggezinnen om een juiste match te maken, waardoor we al een maand geen nieuwe aanvragen meer kunnen aannemen. Daarnaast vinden we dat broertjes en zusjes het recht hebben om samen op te groeien. Maar we hebben maar vijf gezinnen met dit aanbod, waardoor goed matchen haast onmogelijk wordt.
Wij vinden dat ieder kind het recht heeft om zo thuis mogelijk op te groeien. Help jij mee ervoor te zorgen dat 0 kinderen wachten op een warm en liefdevol thuis bij een ander! Verdiep je dan eens in het pleegouderschap.
Pleegzorg en corona
Gelukkig kan pleegzorg in coronatijd gewoon doorgaan. De werving en voorbereiding van nieuwe pleegouders gaan via onlinebijeenkomsten, webinars en persoonlijke gesprekken. In noordoost Brabant vindt op 8 december om 19.30u een online webinar plaats voor geïnteresseerden in pleegzorg. Aanmelden kan via www.oosterpoort.org/agenda. Naast de online contacten wordt altijd ook gezocht naar mogelijkheden voor persoonlijk contact en een bezoek aan huis om een compleet beeld te vormen.
Benieuwd geworden naar pleegzorg? Vraag een informatiepakket aan via www.oosterpoort.org of meld je aan voor een van de voorlichtingsavonden via www.oosterpoort.org/agenda.
Over pleegzorg
Pleegzorg is een vorm van jeugdhulp waarbij een kind (0-21 jaar, met eventuele uitloop naar 23 jaar) tijdelijk in een ander gezin gaat wonen. Dit kan bij bekenden zijn (netwerkpleegzorg) of bij, voor het kind, een onbekend pleeggezin uit het bestand van Oosterpoort (bestandspleegzorg). Pleegzorg is er in vele vormen en maten. Voor korte of langere tijd, crisis, zeven dagen per week, soms een weekend of in de vakantie. Welke vorm van pleegzorg wordt gekozen hangt af van de behoefte van het kind en diens ouders.
Over Stichting Oosterpoort
Stichting Oosterpoort is een organisatie voor specialistische jeugdhulp. Wij ondersteunen kinderen, jongeren en gezinnen die het moeilijk hebben. Daarmee brengen we dichtbij wat zo belangrijk is: een veilige, kansrijke toekomst voor kinderen en jongeren van 0 tot 23 jaar. Wij gaan uit van de kracht van de mensen met wie we werken: jongeren en ouders zelf, hun omgeving, onze eigen professionals en onze samenwerkingspartners. Met ruim 200 professionals en 400 pleeggezinnen bieden wij specialistische jeugd- en opvoedhulp aan zo’n 2000 jongeren en hun gezinnen. Van noordoost Noord-Brabant en Rivierenland tot midden en zuidoost Noord- Brabant, maar ook in Rijk van Nijmegen en Noord-Limburg zijn wij actief. Dit doen we niet alleen; hiervoor werken we nauw samen met andere organisaties in de regio.
Lachgas, niet om te lachen..
Alles wat je als ouder wil weten over lachgas.
In dit webinar komen verschillende experts aan he woord over lachgas. Zo kom je te weten wat de effecten en risico’s zijn, krijg je tips over hoe je middelengebruik met jouw kind kan bespreken, zoomen we in op de wetgeving rondom lachgas en komen er jongeren aan het woord om hun ervaringen te delen. Ook is er genoeg ruimte voor vragen.
Sprekers:
- Novadic Kentron
- Halt
- R-Newt Jongerenwerk
We ontmoeten jullie graag online, nieuwsgierig geworden?
Datum: 3 november 2020
Tijd: van 20:00 tot 21:00 uur.
Vragen?
Vooraf: Marriëlle de la Fonteijne – m.dl.fonteijne@ggdhvb.nl
Tijdens webinar: via de chat
Meld je aan via deze link:
https://ggdhvb.webinargeek.com/lachgas-alles-wat-je-als-ouder-wil-weten-over-lachgas
Steunpunt Coronazorgen
Als je je zorgen maakt en met vragen zit over de gevolgen van de coronacrisis kun je terecht bij Steunpunt Coronazorgen. Het is één online plek met de nieuwste, toegankelijke en betrouwbare informatie over mentale gezondheid tijdens de coronacrisis. Ook vind je een lijst met verwijzingen naar goede hulp-, zorg- en dienstverleners zodat je makkelijk betrouwbare hulp kan vinden.
Het Steunpunt Coronazorgen is er voor iedereen, in het bijzonder voor als je het emotioneel zwaar hebt door de gevolgen van het nieuwe coronavirus. Bijvoorbeeld als je zelf COVID-19 hebt (gehad) of een dierbare in je omgeving. Of als je in de zorgverlening werkt. Maar ook als je door deze crisis het gevoel hebt dat je je vooruitzichten op de toekomst kwijt bent.
Het steunpunt is te vinden via de volgende link: https://www.steunpuntcoronazorgen.nl/
Voor vragen over lichamelijke gezondheid kun je contact opnemen met bijvoorbeeld je huisarts, fysiotherapeut en/of de GGD.
Aankondiging bestuursdwang: trekker vrachtwagen met (Poolse) kenteken: CIN 49070
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij hebben besloten bestuursdwang toe te passen om de trekker van de vrachtwagen met het Poolse kenteken CIN 49070 te verwijderen en verwijderd te houden. Het betreft een parkeervak van de parkeerplaats in de nabijheid van kringloopwinkel ‘De Florijn’ aan De Vlonder 47 te Boekel.
De eigenaar wordt dringend verzocht deze trekker per direct te verwijderen en verwijderd te houden. Dit aangezien er sprake is van parkeren in strijd met art. 5:5 van de Algemene plaatselijke verordening. Indien de eigenaar de trekker niet zelf verwijdert, zal de gemeente Boekel dit doen. De kosten worden op de eigenaar verhaald.
Burgemeester en wethouders van Boekel,
De secretaris,
De burgemeester,
Bekendmaking
Vertrokken naar onbekende bestemming.
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar deze volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling burgerzaken van de gemeente Boekel. Het college heeft besloten de persoonslijst van deze personen niet meer bij te houden. Daardoor staat deze officieel niet meer op dat adres ingeschreven.
Naam: P.K. Hawryszczuk , 08-04-1975
Uitschrijving per datum: 30 september 2020
Datum voornemen: 30 september 2020
Naam: D.Turczyński, 01-10-1987
Uitschrijving per datum: 30 september 2020
Datum voornemen: 30 september 2020
Naam: A. Statsiuk, 30-12-1980
Uitschrijving per datum: 30 september 2020
Datum voornemen: 30 september 2020
Een belanghebbende kan tegen dit besluit binnen 6 weken na de datum van deze publicatie bezwaar maken bij het college. U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum en uw naam en adres staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.
Het besluit verandert door het indienen van een bezwaarschrift in eerste instantie niet. Als u vindt dat er snel iets aan het besluit moet worden gedaan, dan moet u de rechter vragen hierover een uitspraak te doen (dit heet een ‘voorlopige voorziening’). In dat geval moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de voorzieningenrechter van de Rechtbank ’s-Hertogenbosch, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt. Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.
Bekendmaking besluit intrekken omgevingsvergunning beperkte milieutoets
Het college van burgemeester en wethouders van Boekel maakt bekend, dat het een beschikking heeft opgesteld met betrekking tot:
Het verzoek d.d. 15 juni 2020 van Mema Service Venhorst voor het geheel intrekken van de omgevingsvergunning beperkte milieutoets als bedoeld in artikel 2.1, lid 1 onder i, van de Wabo (OBM). De inrichting is gelegen op het adres Noordstraat 6 te Venhorst, kadastraal bekend gemeente Boekel, sectie D, nummers 3323 en 3324.
Inzage
Het besluit en andere relevante stukken liggen met ingang van 4 november 2020 gedurende zes weken ter inzage bij de centrale balie van het gemeentehuis, Sint Agathaplein 2 te Boekel. Het gemeentehuis is geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12.30 uur en op woensdag van 13.30 tot 19.00 uur.
Tegen de ontwerpbeschikking zijn geen zienswijzen ingediend.
Beroep
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na de dag dat het besluit ter inzage is gelegd beroep aantekenen bij de Rechtbank Oost-Brabant te ’s‑Hertogenbosch. Het beroepschrift moet uw naam en adres bevatten, en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het beroepschrift moet in tweevoud ingediend worden bij de Sector Bestuursrechtspraak van de Rechtbank Oost-Brabant, Postbus 90125, 5200 MA ’s‑Hertogenbosch.
Voorlopige voorzieningen
De dag nadat de beroepstermijn is verstreken, treedt de beschikking in werking. Het indienen van een beroepschrift stelt de werking van de beschikking niet uit. Als u of belanghebbenden niet willen dat deze beschikking in werking treedt na afloop van de beroepstermijn, kan tijdens die termijn om een voorlopige voorziening worden verzocht bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch.
Boekel, 4 november 2020
Kennisgeving voor bedrijfscategorieën waarvoor algemene regels gelden (melding art. 8.40 wet milieubeheer)
Burgemeester en wethouders van Boekel maken bekend dat:
Een melding in het kader van het Besluit lozen buiten inrichtingen is ingekomen van E.W. van de Ven voor het aanleggen van een gesloten bodemenergiesysteem op het adres Kerkpad 1 in Venhorst
Tegen de ingekomen melding kan geen bezwaar of beroep worden ingesteld.
Boekel, 4 november 2020
Burgemeester en wethouders van Boekel
Kennisgeving beschikking
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Reguliere voorbereidingsprocedure
(Artikel 3.9 Wabo)
Vergunde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het bouwen van een opslagloods
Locatie: Burgt 4, Boekel
Verzenddatum: 28 oktober 2020
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het bouwen van een overkapping
Locatie: Kraaiendonk 42, Venhorst
Verzenddatum: 28 oktober 2020
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het plaatsen van een Pin-box
Locatie: Kennedystraat ong., Boekel
Verzenddatum: 28 oktober 2020
Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het plaatsen van een Pin-box
Locatie: Kennedystraat ong., Boekel
Verzenddatum: 28 oktober 2020
Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: gebruik bijgebouw als recreatiewoning
Locatie: Peelkensweg 4, Venhorst
Verzenddatum: 29 oktober 2020
De beschikkingen en de bijbehorende stukken liggen met ingang van woensdag 4 november 2020 gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis te Boekel. De beschikking en de bijbehorende stukken zijn elke werkdag in te zien van 9.00 tot 12.30 uur en woensdagmiddag van 13.30 tot 19.00 uur. Als u vragen heeft over een plan, denkt u er
dan aan om een afspraak te maken.
Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken.
U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum, uw naam, adres, telefoonnummer en emailadres vermeld staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.
Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.
Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning reguliere voorbereidingsprocedure
(Artikel 3.8 Wabo)
Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:
Activiteit: het bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: bouwen van een berging met carport
Locatie: De Gemeint 39, Boekel
Datum ontvangst: 18 oktober 2020
Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: gebruik als winkel
Locatie: Kerkstraat 28, Boekel
Datum ontvangst: 29 oktober 2020
De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.