We zien dat je waarschijnlijk onze banners blokkeert. inBoekel stelt zijn berichten voor iedereen gratis beschikbaar. Om inBoekel te kunnen onderhouden en door te ontwikkelen zijn deze banners nodig. Help ons door een uitzondering te maken voor inBoekel.

Gemeentenieuws week 45

maandag 7 november 2022 door

Gemeentenieuws week 45

Gemeentelijke publicaties

week 45 – 2022

Besluiten en plannen van het college van Burgemeester en Wethouders

In de vergadering van 25 oktober 2022 is o.a. aan de orde geweest:

Ter vaststelling wijzigingsplan Franse Pad 1a
Het college heeft besloten om het vastgestelde wijzigingsplan ‘Franse pad 1a Boekel’ in procedure te brengen. In dit plan wordt door gebruik van een wijzigingsbevoegdheid één woning mogelijk gemaakt. Het kostenverhaal is hiervoor anderszins verzekerd, waardoor een exploitatieplan niet opgesteld hoeft te worden. De ontwikkeling heeft geen belangrijke nadelige effecten op het milieu.

Vaststelling bestemmingsplan ‘Schutboom’
Het college heeft besloten om bestemmingsplan ‘Schutboom’ ter vaststelling aan de gemeenteraad voor te leggen.

Verduurzaming maatschappelijk vastgoed
Gemeente Boekel gaat (sport)verenigingen informeren over landelijke mogelijkheden voor ondersteuning bij verduurzaming. Daarnaast winnen we voor de gemeentelijke panden een duurzaamheidsadvies in.

Principeverzoek De Vlonder 199, Boekel
Het college heeft besloten om onder voorwaarden medewerking te verlenen aan de verhuur van een deel van de ondergeschikte kantoorruimte aan De Vlonder 199 aan derden.

Handboek inrichting openbare ruimte gemeente Boekel
De gemeente Boekel heeft de nodige uitbreidingsplannen in de planning staan. Een handboek voor de inrichting van de openbare ruimte zorgt ervoor dat ontwerpers, ontwikkelaars en uitvoerende partijen handvatten hebben om de openbare ruimte optimaal en uniform in te richten.


Vergadering Raadsbegroting

Locatie: raadzaal van het gemeentehuis
Aanvangstijdstip: 13.00 uur

Agenda van de openbare vergadering van de Raadsbegroting 2023 op woensdag 9 november 2022:

  1. Opening
  2. Trekking van het stemnummer
  3. Vaststellen van de agenda
  4. Vragenhalfuur
  5. Spreekrecht voor burgers
  6. Raadsvoorstel inzake Begroting 2023
  7. Vaststelling notulen raadsvergadering 6 oktober 2022
  8. Sluiting

Spreekrecht voor burgers
Als burger kunt u tijdens raads- en commissievergaderingen gebruikmaken van het spreekrecht voor burgers. Wilt u hiervan gebruik maken dan meldt u dit voor aanvang van de vergadering bij de griffier, mevr. le Comte (griffie@boekel.nl). Daarbij graag aangeven over welk onderwerp u het woord wilt voeren. Bij het agendapunt ´spreekrecht voor burgers´ zal de voorzitter van de commissie u het woord geven. De spreektijd bedraagt, afhankelijk van het aantal sprekers, maximaal 5 minuten.

Stukken inzien 
De raadsvoorstellen en conceptbesluiten kunt u vinden op onze website www.boekel.nl 
U kunt ook contact opnemen met de griffie(r) wanneer u de stukken in wilt komen zien. Mail dan naar griffie@boekel.nl of neem telefonisch contact op: (0492) 32 68 00


Commissievergadering Wonen en Werken

Locatie: raadzaal van het gemeentehuis
Aanvangstijdstip: 19.30 uur

Agenda van de openbare commissievergadering Wonen en Werken op donderdag 10 november 2022

  1. Opening
  2. Vaststelling agenda
  3. Spreekrecht voor burgers
  4. Vooruitblik en terugkoppeling vanuit portefeuillehouders Regio Brabant Noordoost
  5. Veegplan Kommen
  6. Veegplan 9B
  7. Verordening Toezicht en Handhaving
  8. Verordening Nadeelcompensatie
  9. Mededelingen, ingekomen stukken en memo’s.
  10. Vaststelling advieslijsten raadscommissies 20 en 21 september 2022
  11. Rondvraag
  12. Sluiting

Spreekrecht voor burgers
Als burger kunt u tijdens raads- en commissievergaderingen gebruikmaken van het spreekrecht voor burgers. Wilt u hiervan gebruik maken dan meldt u dit voor aanvang van de vergadering bij de griffier, mevr. le Comte (griffie@boekel.nl). Daarbij graag aangeven over welk onderwerp u het woord wilt voeren. Bij het agendapunt ´spreekrecht voor burgers´ zal de voorzitter van de commissie u het woord geven. De spreektijd bedraagt, afhankelijk van het aantal sprekers, maximaal 5 minuten.

Stukken inzien 
De raadsvoorstellen en conceptbesluiten kunt u vinden op onze website www.boekel.nl 
U kunt ook contact opnemen met de griffie(r) wanneer u de stukken in wilt komen zien. Mail dan naar griffie@boekel.nl of neem telefonisch contact op (0492) 32 68 00.


Gevonden en verloren voorwerpen

Verloren:

  • Inklapbare wandelstok, kleur: zwart
  • Wandelstok, kleur: bruin/zwart
  • Autosleutel, merk: Opel en huissleutel

Gevonden:

  • Jas, kleur: zwart, merk: My Chie, maat: L
  • Knuffeltje konijn//haas, kleur: grijs
  • Sjaal, kleur: rood/blauw/lichtgrijs
  • Samsung draad oortjes, kleur: wit, Samsung SD adapter for micro SD, grijs/wit
  • 2 losse zilveren sleutels gevonden, Merk Emka en van Buuren, ronde hanger eraan
  • Zwarte portemonnee, identiteitskaart, Rijbewijs, bankpas, creditcard.
  • Rabobank pasje

Gevonden en verloren voorwerpen kunnen bij de receptie in het gemeentehuis (en niet bij de politie) worden afgegeven en gemeld. Dit kan ook telefonisch of via de website. Bent u zelf iets verloren, informeer dan bij de receptie van het gemeentehuis.

Bent u een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs verloren, dan kunt u hiervan aangifte doen op het gemeentehuis bij de aanvraag van een nieuw document. U dient hiervoor wel een afspraak te maken. Dit kan telefonisch, aan de receptie van het gemeentehuis of via onze website.

Een vermissing van uw document kan ook digitaal worden doorgegeven:

Gevonden (huis)dieren worden opgevangen door Stichting HoKaZo te Uden, telefoonnummer 06 537 071 11. Stichting HoKaZo regelt de opvang en de registratie van gevonden en zoekgeraakte (huis)dieren uit Boekel.


Een zeer geslaagde bijeenkomst met als thema ‘’Boekels buitengebied weerbaar’’

Bij de informatiebijeenkomst op 1 november in Nia Domo was een zeer grote opkomst. Veel bewoners uit het buitengebied, agrariërs maar ook andere geïnteresseerden kwamen naar de bijeenkomst over ondermijning en criminaliteit. Met een aantal zeer interessante sprekers en Ewout Genemans als avondvoorzitter was het een avond waar veel ervaringen, behoeften en tips uitgewisseld werden. De dialoog werd aangegaan en er werd met veel aandacht geluisterd.

Een belangrijke boodschap die vanuit alle sprekers naar voren kwam, is dat het maken van melding van verdachte situaties zeer belangrijk is. ‘’Melden, melden, melden, beter een keer te veel dan een keer te weinig.’’ was de uitspraak van wijkagent Sjors de Leijer.

We willen iedereen bedanken die aanwezig was en hopen dat we met zijn allen Boekel nog een stukje veiliger kunnen maken!


Penning van Verdienste voor André van Delst

Op donderdagavond 27 oktober, heeft burgemeester Caroline van den Elsen de Penning van verdienste uitgereikt aan André van Delst.

Deze avond nam André van Delst afscheid als postcommandant van brandweerpost Boekel. In oktober 1985 kwam hij in dienst als brandweervrijwilliger bij de Gemeente Boekel. In januari 2003 werd hij bevorderd tot hoofdbrandwacht. Na de regionalisering van de brandweer op 1 januari 2011, startte André van Delst als postcommandant in Boekel. Hij heeft zijn taken als postcommandant overgedragen aan Thimo Vogelsangs.

Als blijk van grote waardering voor zijn inzet voor de gemeenschap, heeft André van Delst de Penning van verdienste van de gemeente Boekel in ontvangst mogen nemen.


Publicatie terinzagelegging vastgesteld wijzigingsplan ‘Franse pad 1a, Boekel’

Besluit
Burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel hebben in de collegevergadering van 25 oktober 2022 besloten om het wijzigingsplan ‘Franse pad 1a, Boekel’ vast te stellen en in procedure te brengen. Het wijzigingsplan, met bijbehorende stukken, ligt gedurende zes weken ter inzage ligt bij de publieksbalie van het gemeentehuis tijdens openingstijden en is tevens raadpleegbaar via de website www.ruimtelijkeplannen.nl  (IDN: NL.IMRO.0755.BPWBOEKfransepad1a-VA01).

Plan
Het wijzigingsplan voorziet in de realisatie van een bouwvlak in de bestaande woonbestemming ten behoeve van de bouw van één vrijstaande woning. Aangezien het kostenverhaal anderszins is verzekerd middels een anterieure overeenkomst, is geen exploitatieplan opgesteld.

Beroep instellen
Vanaf 10 november 2022 tot 22 december 2022, gedurende zes weken, liggen de stukken ter inzage. Gedurende de genoemde termijn kan tegen het besluit beroep worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA in Den Haag. Het besluit treedt in werking daags na afloop van de beroepstermijn, tenzij binnen deze termijn een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. In dat geval treedt het besluit niet in werking tot op een dergelijk verzoek is beslist. Voor zowel het instellen van beroep als een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd. Voor meer informatie over de hoogte kunt u contact opnemen met de griffier van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Boekel, 10 november 2022


Kennisgeving beschikking
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Reguliere voorbereidingsprocedure
(Artikel 3.9 Wabo)

Vergunde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Activiteit: het bouwen van een bouwwerk     
Onderwerp: het bouwen van een bedrijfswoning
Locatie: Zandhoek 1f, Boekel
Verzenddatum: 28 oktober 2022

Vergunningen inzien
Wilt u vergunningen inzien? Gelieve hiervoor contact met ons op te nemen, zodat wij u de stukken per mail kunnen toesturen. Mocht u geen gelegenheid hebben om de stukken digitaal te bekijken, dan kunt u uiteraard een afspraak maken om deze in het gemeentehuis in te zien.

Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken.
U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum, uw naam, adres, telefoonnummer en emailadres vermeld staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.

Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.


Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.8 Wabo)

Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:

Activiteit: het bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het verbouwen van een woning
Locatie: Telefoonstraat 8, Venhorst  
Datum ontvangst: 25 oktober 2022

Activiteit: het bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het plaatsen van een PostNL pakket- en briefautomaat          
Locatie: omgeving van Sint Agathaplein 7, Boekel
Datum ontvangst: 25 oktober 2022

De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.