We zien dat je waarschijnlijk onze banners blokkeert. inBoekel stelt zijn berichten voor iedereen gratis beschikbaar. Om inBoekel te kunnen onderhouden en door te ontwikkelen zijn deze banners nodig. Help ons door een uitzondering te maken voor inBoekel.

Gemeentenieuws week 50

maandag 13 december 2021 door

Gemeentenieuws week 50

Gemeentelijke publicaties

Week 50 – 2021

Besluiten en plannen van het college van Burgemeester en Wethouders

In de vergadering van 30 november jl. is o.a. aan de orde geweest:

Prestatieafspraken PeelrandWonen 2022
Burgemeester en wethouders hebben besloten prestatieafspraken met PeelrandWonen te maken voor 2022.

Samenwerking Dienstverleningsovereenkomst (DVO) gemeente Boekel – Meierijstad en inhuur BMC
Het college heeft besloten de uitvoering van sociale zaken (o.a. Participatiewet en schuldhulpverlening) vanaf 1 januari 2023 in te blijven kopen bij gemeente Meierijstad en de samenwerking verder door te ontwikkelen.

Ambitiedocument gedeelde mobiliteit Oost Brabant
Het college stemt in met de ambitie om samen met andere gemeenten in Oost-Brabant en de provincie te werken aan gedeelde mobiliteit. We werken aan een slim, flexibel, toekomstig en duurzaam systeem van gedeelde mobiliteit in Oost-Brabant.

Subsidieverzoek KBO-kring Boekel
Het College heeft besloten om de KBO-Kring Boekel een subsidie toe te kennen van € 500 voor de organisatie van de seniorenavond.

Prestatieafspraken 2022 BrabantWonen
Burgemeester en wethouders hebben besloten prestatieafspraken met BrabantWonen te maken voor 2022.


Gevonden en verloren voorwerpen t/m 07-12-2021

Verloren:

  • Rabobankpasje, kleur: goud
  • SNS bankpasje, kleur: blauw/paars
  • Sleutelbos met 5 sleutels, merk: Plura, sleutel, kleur: kopergeel en een plastic gevlochten koordje
  • Sleutelbos met autosleutel, merk: Mercedes, kleur: zwart, huissleutel en bieropener

Gevonden:

  • Schooletui, merk: Lastpak, kleur: grijs

Gevonden en verloren voorwerpen kunnen bij de receptie in het gemeentehuis (en niet bij de politie) worden afgegeven en gemeld. Dit kan eventueel ook telefonisch, of via de website www.boekel.nl (formulieren).

Bent u een waardepapier zoals een paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs verloren, dan kunt  u hiervan gelijktijdig aangifte doen op het gemeentehuis bij de aanvraag van een nieuw document. U dient hiervoor wel een afspraak te maken. Dit kan telefonisch, aan de receptie van het gemeentehuis of via onze website.

Bent u zelf iets verloren, informeer dan bij de receptie van het gemeentehuis.

Gevonden (huis)dieren worden door Stichting HoKaZo te Uden opgevangen: telefoon: (06) 53707111. Deze stichting regelt de opvang en de registratie van gevonden en zoekgeraakte (huis)dieren uit Boekel.


Gemeentehuis gesloten

Op woensdag 15 en 22 december 2021 is het gemeentehuis gesloten vanaf 19.00 uur.

Wij verzoeken u hier rekening mee te houden m.b.t. ophalen van reisdocumenten en rijbewijzen.


Afvalinzameling vanaf 1 januari 2022

Met ingang van het nieuwe jaar gaan er voor de huishoudelijke afvalinzameling enkele dingen veranderen. We zetten dit voor u op een rijtje.

Digitale afvalkalender
De afvalkalender verstrekken we niet meer huis-aan-huis op papier. De digitale afvalkalender voor 2022 is binnenkort digitaal beschikbaar via de website www.afvalaanbieden.nl. U kunt de afvalkalender raadplegen via DeAfvalApp of via de website downloaden.
Mocht u er niet uitkomen, neem dan contact op met 0485-338352.

Nieuwe inzamelaar
Vanaf 1 januari 2022 zamelt Van Kaathoven het huishoudelijk afval in. In sommige gevallen verandert de inzameldag. Het kan ook voorkomen dat het tijdstip van inzameling wat anders is. Dus dat wat vroeger of juist wat later op de dag bij u ingezameld wordt. Wij vragen u hier rekening mee te houden. Extra belangrijk dus dat de gft-container, de plastic PMD-zak en de blauwe tariefzak voor 07.00 uur van de inzameldag aan de weg staan.

Nieuwe organisatie
Tot nu toe is de afvalinzameling voor de zes gemeenten in het Land van Cuijk en Boekel altijd apart georganiseerd vanuit een gemeenschappelijke regeling. Dit was een aparte organisatie met een eigen bestuur, een eigen besluitvorming en een eigen financiële en organisatiecyclus. Met de komst van de nieuwe gemeente Land van Cuijk houdt deze gemeenschappelijke regeling op te bestaan en is er een dienstverleningsovereenkomst afgesloten tussen de gemeente Land van Cuijk en de gemeente Boekel. Voor u als inwoner, veranderen alleen de contactgegevens en zult u het logo van de gemeente Land van Cuijk steeds meer zien. Hieronder ziet u hoe u de informatie over afval kunt vinden en hoe u contact opneemt over afval met de gemeente.

Nieuwe contactgegevens
Alle informatie over de afvalinzameling is vanaf 1 januari beschikbaar via www.gemeentelandvancuijk.nl/afval.
Voor vragen over afvalinzameling kunt u vanaf 1 januari 2022 contact opnemen via gemeente@landvancuijk.nl of 0485- 854000.
U kunt klachten en meldingen over afval vanaf dan melden via de website www.gemeentelandvancuijk.nl of via de app Mijngemeente.


Gemeente Boekel – Melding Besluit Lozen Buiten Inrichting – Donkstraat 31 Boekel

Burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel maken bekend dat zij een melding hebben ontvangen voor:

Voor: het realiseren van een gesloten bodemenergiesysteem
Locatie: “Donkstraat 31, 5427 HA Boekel
Datum ontvangen: 20 oktober 2021

Voor: het realiseren van een gesloten bodemenergiesysteem
Locatie: Daniël de Brouwerstraat 8, 5427 EL
Datum ontvangen: 13 oktober 2021

Tegen meldingen op basis van het Besluit lozen buiten inrichtingen kan geen bezwaar worden gemaakt.

U kunt de melding digitaal inzien. Gelieve hiervoor contact met ons op te nemen, zodat wij u de stukken per mail kunnen toesturen. Mocht u geen gelegenheid hebben om de stukken digitaal te bekijken, dan kunt u uiteraard een afspraak maken om deze in het gemeentehuis in te zien.


Wet geluidhinder

– Ontwerpbesluit hogere grenswaarden –
Burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel maken bekend dat zij voornemens zijn voor de drie geprojecteerde nieuwe woningen aan de Runstraat in het bestemmingsplan ‘Runstraat 7/7a, Boekel’, wat betreft de geluidsbelasting ten gevolge van het wegverkeerslawaai op de gevels van de woningen in de nieuwe situatie, een hogere grenswaarde vast te stellen dan genoemd in artikel 82 van de Wet geluidhinder.

Het ontwerpbesluit, met bijbehorende stukken, ligt vanaf donderdag 16 december 2021 gedurende zes weken voor eenieder ter inzage bij de Centrale balie van het gemeentehuis. Gedurende de genoemde termijn kan een ieder naar keuze schriftelijk of mondeling zienswijzen op het ontwerp kenbaar maken. Als u mondeling uw zienswijze kenbaar wilt maken, kunt u binnen de termijn contact opnemen met de heer M.G.M. (Mark) van Schadewijk, beleidsmedewerker ruimtelijke ordening.

Boekel, 14 december 2021.
Burgemeester en wethouders van Boekel.


Publicatie terinzagelegging ontwerpbestemmingsplan “Runstraat 7/7A, Boekel”

Besluit
Burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel maken bekend dat het ontwerpbestemmingsplan ‘Runstraat 7/7A, Boekel’ met bijbehorende stukken, gedurende zes weken ter inzage ligt bij de publieksbalie van het gemeentehuis tijdens openingstijden. Het plan met bijbehorende stukken is dan tevens raadpleegbaar via de website www.ruimtelijkeplannen.nl (IDN: NL.IMRO.0755.BPHBOEKrunstraat7-ON01).

Omschrijving bestemmingsplan
De voormalige locaties Runstraat 7 en 7a te Boekel vormen in dit plan het plangebied. Het bestemmingsplan voorziet in de realisatie van een vijftal vrijstaande woningen. De bestaande bebouwing wordt gesloopt; de bestaande schuur op de locatie Runstraat 7a blijft voorlopig gehandhaafd.

Aangezien het kostenverhaal anderszins is verzekerd middels een anterieure overeenkomst, is er geen exploitatieplan opgesteld.

Zienswijzen
Binnen zes weken vanaf 16 december 2021, kan iedereen een zienswijze indienen naar aanleiding van het ontwerpplan. Voor een mondelinge zienswijze kunt u telefonisch contact opnemen met de heer M.G.M. (Mark) van Schadewijk, beleidsmedewerker ruimtelijke ordening, via 0492 – 326 800. Uw schriftelijke zienswijze kunt u indienen bij de gemeenteraad, Postbus 99, 5427 ZH te Boekel.

Boekel, 14 december 2021


Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.8 Wabo)

Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:

Activiteit: Bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: bouwen van een bedrijfswoning en bedrijfsgebouw
Locatie: kadastraal perceel K848 Rosoliemolen, Boekel
Datum ontvangst: 7 december 2021

Activiteit: Inrichting of mijnbouwwerk oprichten of veranderen (Milieu)
Onderwerp: omgevingsvergunning beperkte milieutoets voor verandering van bedrijf
Locatie: Zijp 8, Boekel
Datum ontvangst: 7 december 2021

Activiteit: Inrichting of mijnbouwwerk oprichten of veranderen (Milieu)
Onderwerp: bouwen van een opslag
Locatie: Voskuilen 21, Venhorst
Datum ontvangst: 7 december 2021

De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.


Kennisgeving beschikking
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Reguliere voorbereidingsprocedure
(Artikel 3.9 Wabo)

Vergunde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Activiteit: Bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: uitbreiden magazijn, koelcel en kantoor
Locatie: Statenweg 6b, Boekel
Verzenddatum: 3 december 2021

Activiteit: Bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: aanbouwen van een erker
Locatie: de Raadstraat 8, Boekel
Verzenddatum: 6 december 2021

Activiteit: Handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het bouwen van een woonhuis op kortere afstand van de perceelsgrens dan is toegestaan
Locatie: Meester van Hooffstraat 19, Boekel
Verzenddatum: 8 december 2021

Vergunde balieomgevingsvergunningen
(datum ontvangst en datum besluit zijn hetzelfde)

Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende balieomgevingsvergunning(en) hebben verleend:

Activiteit: Bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: Bouwen van een vrijstaande woning met bijgebouw
Locatie: Zanddelweg 17a, Venhorst
Verzenddatum: 3 december 2021

Vergunningen inzien
Wilt u vergunningen inzien? Gelieve hiervoor contact met ons op te nemen, zodat wij u de stukken per mail kunnen toesturen. Mocht u geen gelegenheid hebben om de stukken digitaal te bekijken, dan kunt u uiteraard een afspraak maken om deze in het gemeentehuis in te zien.

Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken.
U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum, uw naam, adres, telefoonnummer en emailadres vermeld staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.

Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.