We zien dat je waarschijnlijk onze banners blokkeert. inBoekel stelt zijn berichten voor iedereen gratis beschikbaar. Om inBoekel te kunnen onderhouden en door te ontwikkelen zijn deze banners nodig. Help ons door een uitzondering te maken voor inBoekel.

Gemeentenieuws week 50

maandag 12 december 2022 door

Gemeentenieuws week 50

Gemeentelijke publicaties

week 50 – 2022

Besluiten en plannen van het college van Burgemeester en Wethouders

In de vergadering van 29 november 2022 is o.a. aan de orde geweest:

Wijziging inkomensnorm en aanvraag termijn energietoeslag
Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de inkomensnorm voor toekenning van de eenmalige energietoeslag met terugwerkende kracht te verhogen naar 130% van de toepasselijke bijstandsnorm. Dit was 120%. Ook heeft het college besloten de aanvraagtermijn van de energietoeslag 2022 te verlengen tot 1 februari 2023.


Openingstijden gemeentehuis tijdens de feestdagen

Op donderdag 22 december is het gemeentehuis om 15:30 uur gesloten.

Van dinsdag 27 tot en met vrijdag 30 december is het gemeentehuis geopend van 9.00 uur tot 12.30 uur. In de middag zijn wij niet bereikbaar.


Vragen en antwoorden over de digitale afvalkalender

Gemeente Land van Cuijk vindt het belangrijk om haar inwoners juist en effectief te informeren. Door informatie digitaal te verspreiden kan de gemeente snel inspelen op actualiteiten. De afvalkalender is daarom ook dit jaar alleen digitaal beschikbaar. Op deze manier weten de inwoners altijd wat de juiste inzameldag van het afval is, ook als het is een keer anders is dan normaal.

De afvalkalender voor 2023 is vanaf halverwege december beschikbaar via de website op www.gemeentelandvancuijk.nl/afvalkalender en via DeAfvalApp.

Waarom ontvang ik geen papieren afvalkalender?
We vinden het belangrijk om je goed te informeren over de afvalinzameling. Door dit digitaal te doen, kunnen we het snel aanpassen als er iets verandert. De papieren afvalkalender klopt al snel niet meer, als een ophaaldag wijzigt. Het bespaart daarnaast ook kosten voor papier en transport. 

Wanneer is de afvalkalender 2023 er?
De afvalkalender voor 2023 vind je vanaf half december op www.gemeentelandvancuijk.nl/afvalkalender en DeAfvalApp.

Ik wil de afvalkalender toch liever op papier!
Print dan de afvalkalender uit via de website. Dit kan vanaf half december.

  • Kun je niet printen? Of heb je hulp nodig bij het digitaal opvragen van de afvalkalender?
  • Misschien kan een buurman of iemand uit je omgeving helpen
  • Je kunt ook terecht bij het Informatiepunt van de bibliotheek. De informatiespecialisten helpen je graag. Ook als je geen lid bent van de bibliotheek.
  • Lukt dat ook niet? Bel ons dan op telefoonnummer 0485-854000. Dan denken we met je mee hoe we dit kunnen oplossen.

Waarom zet de gemeente de afvalkalender niet in de krant? Dan kan ik deze zelf uitknippen.
Vanwege 20 verschillende routes in Land van Cuijk en Boekel kunnen we de afvalkalender niet ook op de gemeentepagina zetten. De routes zijn op postcode ingedeeld en door een kern of wijk lopen soms meerdere routes.

Kijk voor meer informatie op www.gemeentelandvancuijk.nl/afvalkalender.


Aanleg voetgangersoversteekplaats

In de week van 19 t/m 23 december gaan we een voetgangersoversteekplaats aanleggen ter hoogte van de kruising Rutger van Herpenstraat en Kloosterlaan. Hiervoor zal de Rutger van Herpenstraat afgesloten zijn voor gemotoriseerd verkeer, het voet-, fietspad en de Kloosterlaan blijft wel toegankelijk.

Er zal een omleiding ingesteld worden. Deze kunt u terugvinden op de website van de gemeente door te zoeken op “wegwerkzaamheden”.

Dit doen we onder andere omdat het basisonderwijs gecentreerd is in het noordoostelijk deel van de kern van Boekel. Voetgangers vanuit het zuidelijke deel van Boekel kunnen zo veiliger oversteken.


Technische werkzaamheden in het burgerzakensysteem

De gemeente Boekel voert regelmatig IT-werkzaamheden uit om u in de toekomst ook goed van dienst te kunnen zijn. Op 15 december 2022 zijn daarom werkzaamheden gepland binnen ons burgerzakensysteem. Op deze dag kunnen geen balie-afspraken plaatsvinden en is het ook niet mogelijk om digitaal een afspraak in te plannen.

Het is op deze dag tijdens de openingstijden wel mogelijk om uw reisdocument (identiteitskaart, paspoort, rijbewijs) op te halen bij de receptie van het gemeentehuis.


Bekendmaking

Voornemen ambtshalve uitschrijving uit Nederland.
Het college van burgemeester en wethouders van Boekel maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijsten van onderstaande personen ambtshalve op te schorten met de aanduiding ‘Vertrek uit Nederland’. Dit betekent dat deze personen niet meer als ingezetenen in de basisregistratie personen zijn opgenomen, omdat uit een ingesteld onderzoek tot zover geen uitsluitsel is verkregen omtrent de verblijfplaats van:

Naam en geboortedatum: M. Skórnicka, 2 november1983
Uitschrijving per datum: 06-12-2022
Datum voornemen: 06-12-2022

Naam en geboortedatum: A.M. Mazur, 30 september 1990
Uitschrijving per datum: 06-12-2022
Datum voornemen: 06-12-2022

Naam en geboortedatum: J. Dziadura, 15 december 1967
Uitschrijving per datum: 06-12-2022
Datum voornemen: 06-12-2022

Een eventuele wijziging kan grote persoonlijke en/of financiële gevolgen hebben voor de betrokkenen. Wij verzoeken daarom eenieder, die op de hoogte is van het huidige adres van bovengenoemde personen, de medewerkers van de afdeling Burgerzaken hiervan op de hoogte te stellen.

Boekel, 6 december 2022
Burgemeester en wethouders van Boekel.


Gevonden en verloren voorwerpen

Verloren:

  • Portemonnee zwart, met rijbewijs en verschillende pasjes
  • Bernafon soundClip-A
  • Portemonnee zwart, met diverse pasjes erin
  • Twee zilveren sleutels aan elkaar met ringetjes.

Gevonden:

  • Twee kleine sleuteltjes met kunststof handgreep aan sleutelring
  • Piaggio Zwart
  • Aprillia Leonardo, Blauw
  • Bruine brillenkoker NOMAD, met zonnebril
  • Blauwe sleutel, met een groene hanger en lampje eraan
  • Grijze paraplu met houten handvat
  • Kinderjas met de kleuren roze, rood en blauw.
  • Roze tas met hartjes erop, schooltas met Nijntje erop, jasje met panterprint en een blauwe map
  • Plastic tas van de Plus met daarin diverse producten
  • Zwarte jas van merk Chasin, maat M
  • Zwarte portemonnee met diverse pasjes erin

Gevonden en verloren voorwerpen kunnen bij de receptie in het gemeentehuis (en niet bij de politie) worden afgegeven en gemeld. Dit kan ook telefonisch of via de website https://www.boekel.nl/formulieren/melden-gevonden-of-verloren-voorwerp. Bent u zelf iets verloren, informeer dan bij de receptie van het gemeentehuis.

Bent u een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs verloren, dan kunt u hiervan aangifte doen op het gemeentehuis bij de aanvraag van een nieuw document. U dient hiervoor wel een afspraak te maken. Dit kan telefonisch, aan de receptie van het gemeentehuis of via onze website (https://www.boekel.nl/afspraak/).

Een vermissing van uw document kan ook digitaal worden doorgegeven:

Gevonden (huis)dieren worden opgevangen door Stichting HoKaZo te Uden, telefoonnummer 06 53 707 111. Stichting HoKaZo regelt de opvang en de registratie van gevonden en zoekgeraakte (huis)dieren uit Boekel.


Vernieuwde nieuwjaarsbijeenkomst gemeente Boekel

Wie wint de HVB trofee?
Op zondagmiddag 8 januari vindt de vernieuwde nieuwjaarsbijeenkomst van de gemeente plaats in de raadszaal van het gemeentehuis. Van oudsher werd een traditionele nieuwjaarsreceptie georganiseerd. Maar vanaf komend jaar organiseert de gemeente een bijeenkomst die beter past bij deze tijd. Ook wordt een nieuwe traditie in het leven geroepen: de HVB Trofee, voor de meeste verbindende groep van gemeente Boekel.

De nieuwe bijeenkomst wordt echt een samenzijn voor de hele gemeenschap. Een ontspannen, feestelijk en informeel moment om bij te praten en elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen. Iedereen is welkom voor een ontmoeting met de gemeente én de gemeenschap.

Geen rij om handen te schudden
De nieuwjaarsbijeenkomst in de raadszaal start om 13.00u en duurt tot 15.00u. Natuurlijk kan er nog steeds een praatje worden gemaakt met het college, maar niet meer via een traditionele rij om handen te schudden. Het college beweegt zich tijdens de bijeenkomt vrij door de raadszaal en hal van het gemeentehuis.

Verbinding wordt beloond met HVB Trofee
Ook wordt er een extra activiteit aan de bijeenkomst gekoppeld. Een prijs die het belang en de kracht van de gemeenschap in het zonnetje zet; de HVB Trofee. Vernoemd naar de drie kernen Huize Padua, Venhorst en Boekel wordt de HVB Trofee op 8 januari voor het eerst uitgereikt. Iedere groep die afgelopen jaar heeft gezorgd voor meer verbinding in de gemeenschap kan de trofee winnen.

Aandragen kandidaat
Tot en met 18 december kan iedereen een groep aandragen die de HVB Trofee verdient. Of het nu gaat om een groep vrienden, club, vereniging, straat of stichting, het kan allemaal.

Aandragen kan op twee manieren:

Via de een mailtje naar info@boekel.nl. Vermeld hierin duidelijk:

  • uw naam, telefoonnummer en e-mailadres;
  • om welke groep het gaat;
  • de naam, het telefoonnummer en e-mailadres van de contactpersoon van deze groep;
  • de motivatie; waarom moet deze groep de HVB Trofee winnen?

2.         Vul het formulier in dat klaarligt bij de balie in het gemeentehuis.

Winnaar bekendgemaakt op nieuwjaarsbijeenkomst
Uit alle aangedragen groepen, worden er drie genomineerd. Het college van burgemeester en wethouders maakt tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst bekend wie er met de trofee vandoor gaat. Deze groep ontvangt bovendien niet alleen de trofee, maar ook een mooi geldbedrag. €500 om in te zetten voor nóg meer verbinding in de gemeenschap!


Kennisgeving verlenging beslistermijn
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
(Artikel 3.9 lid 2 Wabo, artikel 3:18 lid 2 Awb)

Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij in het kader van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht hebben besloten voor de volgende aanvraag de beslistermijn te verlengen met een termijn van maximaal 6 weken:

Activiteit: het bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het verduurzamen van woningen
Locatie: Meidoornstraat 1 tot en met 11 (oneven), Venhorst

Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na genoemde datum tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel, postbus 99, 5427 ZH Boekel.


Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.8 Wabo)

Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:

Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het oprichten van een bed & breakfast
Locatie: Daniël de Brouwerstraat 16, Boekel
Datum ontvangst: 29 november 2022

De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.


Kennisgeving beschikking
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Reguliere voorbereidingsprocedure
(Artikel 3.9 Wabo)

Vergunde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Activiteit: het bouwen van een bouwwerk en handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het bouwen van een woning
Locatie: Elzen 5, Boekel
Verzenddatum: 02 december 2022

Activiteit: vergunning van rechtswege handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het splitsen van een woning
Locatie: Zijp 8, Boekel
Verzenddatum: 09 december 2022

Vergunde balieomgevingsvergunningen
(datum ontvangst en datum besluit zijn hetzelfde)

Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende balieomgevingsvergunning(en) hebben verleend:

Activiteit: het bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het bouwen van een aanbouw
Locatie: Goudsbloem 14, Boekel
Verzenddatum: 02 december 2022

Vergunningen inzien
Wilt u vergunningen inzien? Gelieve hiervoor contact met ons op te nemen, zodat wij u de stukken per mail kunnen toesturen. Mocht u geen gelegenheid hebben om de stukken digitaal te bekijken, dan kunt u uiteraard een afspraak maken om deze in het gemeentehuis in te zien.

Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken.
U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum, uw naam, adres, telefoonnummer en emailadres vermeld staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.

Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.


Publicatie verordening uitvoering en handhaving (omgevingsrecht) Boekel 2022

Op 23 november 2022 heeft degemeenteraad de Verordening uitvoering en handhaving (omgevingsrecht) Boekel 2022 vastgesteld. Deze wordt op 12 december 2022 gepubliceerd op de website www.officielebekendmakingen.nl en is te lezen op de website lokaleregelgeving.overheid.nl. Indien u niet in de gelegenheid bent om de beleidsregel digitaal in te zien en u wilt deze graag inzien dan kunt u telefonisch contact opnemen met de gemeente Boekel via het telefoonnummer 0492 – 326 800.