Gemeentenieuws week 51
maandag 14 december 2020 door Redactie inBoekel
Gemeentelijke publicaties
Week 51 – 2020
Besluiten en plannen van het college van Burgemeester en Wethouders
In de vergadering van 1 december jl. is o.a. aan de orde geweest:
Subsidieverlening 2021 ONS Welzijn
Het College heeft besloten voor € 587.473,61 aan subsidie te verlenen aan ONS Welzijn voor 2021. Dit ten behoeve van de toegang tot ondersteuning en zorg aan onze inwoners. Het betreft hier de uitvoering van taken in Dorpsteam Boekel.
Stand van zaken huisvestiging vergunninghouders, nieuwe Wet Inburgering en begeleiding van Vergunninghouders
De gemeente is bezig met de Veranderopgave Inburgering vanuit de nieuwe Wet Inburgering. Uitgangspunt is een integrale aanpak vanuit de verantwoordelijkheid voor huisvesting, begeleiding en inburgering van nieuwkomers met een asielstatus. Daarbij sluiten we aan op de uitvoering Participatiewet met preventieve ondersteuning, samen met de verschillende partners om deze nieuwkomers zo zelfstandig mogelijk deel te laten nemen aan onze gemeenschap.
Vaststelling muzieksubsidies schooljaar 2020/2021
Boekelse muziekleerlingen hebben een muzieksubsidie aangevraagd voor het volgen van muziekonderwijs. Voor het cursusjaar 2020/2021 zijn 63 subsidieaanvragen toegekend.
Boardletter 2020
De accountant heeft als onderdeel van de jaarrekening controle 2020, een tussentijdse controle uitgevoerd. De aanbevelingen en opmerkingen zijn opgenomen in een zogenaamde Boardletter.
Initiatief natuurspeeltuin ´de Dennehof´
De gemeente Boekel heeft een verzoek ontvangen van inwoners uit Venhorst om het parkje bij de Dennenhof in Venhorst op te knappen. De gemeente Boekel doet een eenmalige bijdrage voor enkele opknapwerkzaamheden om zo het burgerinitiatief mogelijk te kunnen maken.
Collegevoorstel over brief van Zorgen Veiligheidshuis omtrent uitstellen evaluatie samenwerking
Het Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost bestaat sinds 1 januari 2019 uit een samenvoeging van Veiligheidshuis Maas en Leijgraaf en het Veiligheidshuis ‘s-Hertogenbosch. Na twee jaar zou deze samenvoeging worden geëvalueerd. De evaluatie van deze samenvoeging wordt met twee jaar uitgesteld.
Planschadeverzoeken Julianastraat 55 (1) Mevrouw Van Haandel-Linders en (2) Hali B.V.
In verband met bestemmingsplan Randweg zijn twee aanvragen om een planschadevergoeding ingediend. Conform advies van de schadeadviseur is een verzoek afgewezen en een vergoeding toegekend.
Principeverzoek uitbreiding bedrijfsruimte aan De Vlonder 1-3
Het college heeft besloten om, onder voorwaarden, medewerking te verlenen aan een uitbreiding van het bedrijfspand aan De Vlonder 1-3 in Boekel.
Aangepaste openingstijd gemeentehuis op de woensdagavond i.v.m. Coronamaatregelen
De openstelling op de woensdagavond is tot 19.30 uur in plaats van 20.30 uur.
Gevonden en verloren voorwerpen t/m 09-12-2020
Verloren:
- Herenportemonnee, kleur: bruin, inhoud: rijbewijs, bankpas, ziekenhuispas, bankgeld
- Gehoorapparaat (links) met opschrift ‘Klijn’
- Donkere portemonnee, inhoud: o.a. bankpas, beetje geld enz.
- Damesportemonnee, kleur: bruin met gedrukte veertjes, inhoud: rijbewijs en pasjes
- Bloem, kleur: roze (trekkoordje) met druppel en usb-stickje, kleur: blauw
- Sleutel, kleur: rood, merk: Kara in de kleur
- Telefoonhoesje, kleur: zwart, inhoud: ID-kaart, bankpas en schoolpas
Gevonden:
- Plat sleuteltje, kleur: metaal, opschrift EUROLOCKS 9441, bevestigd aan sleutelhangerring
- Fietsslot, merk: Abus D-58292 Wetter fietsslot, kleur: zwart
Gevonden en verloren voorwerpen kunnen bij de receptie in het gemeentehuis (en niet bij de politie) worden afgegeven en gemeld. Dit kan eventueel ook telefonisch, of via de website www.boekel.nl (formulieren).
Bent u een waardepapier zoals een paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs verloren, dan kunt u hiervan gelijktijdig aangifte doen op het gemeentehuis bij de aanvraag van een nieuw document. U dient hiervoor wel een afspraak te maken. Dit kan telefonisch, aan de receptie van het gemeentehuis of via onze website.
Bent u zelf iets verloren, informeer dan bij de receptie van het gemeentehuis.
Gevonden (huis)dieren worden door Stichting HoKaZo te Uden opgevangen: telefoon: (06) 53707111. Deze stichting regelt de opvang en de registratie van gevonden en zoekgeraakte (huis)dieren uit Boekel.
Geen afvalinzameling op Eerste Kerstdag
Op vrijdag 25 december, Eerste Kerstdag, wordt geen afval ingezameld. Het afval wordt in plaats daarvan op zaterdag 19 december opgehaald. Dit geldt voor de routes 17, 18, 19 en 20.
Inzameling afval op zaterdag 19 december
U kunt deze dag uw huishoudelijk afval aanbieden. Kijk op uw Afvalkalender of in de AfvalApp wat u die dag mag aanbieden.
Zet uw afval op tijd aan de straat
Voor iedereen geldt dat het afval vóór de middag wordt ingezameld. Zorg er dus voor dat het afval zaterdag 19 december vóór 7.00 uur aan de openbare weg staat. U mag het afval ook vrijdagavond ná 22.00 uur al aan de straat zetten.
Matrassen vanaf 1 januari 2021 apart inleveren
Vanaf 1 januari 2021 kunt u matrassen apart inleveren op de milieustraat in Haps en op de mini-milieustraat in Boekel. Per matras betaalt u 5 euro.
Hergebruiken als nieuwe grondstof
Matrassen kunnen we voor het grootste deel prima hergebruiken. De matrassen worden helemaal uit elkaar gehaald en op drie materialen gesorteerd: foam, ijzer en textiel. Deze materialen vormen dan weer de grondstoffen voor nieuwe producten.
Schoon en droog
Om deze matrassen te kunnen hergebruiken, is het wel belangrijk om ze schoon en droog aan te leveren. Daarom zamelen we ze vanaf het nieuwe jaar apart in en bewaren we ze in afgesloten containers.
Inleverlocaties
U kunt uw matrassen brengen naar de milieustraat in Haps en de minimilieustraat in Boekel. U betaalt 5 euro per matras, ongeacht het formaat.
Milieustraten tijdens de feestdagen dicht
De milieustraten zijn tijdens de feestdagen (25 en 26 december en 1 januari) gesloten.
Bekendmaking
Voornemen ambtshalve uitschrijving uit Nederland
Het college van burgemeester en wethouders van Boekel maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijsten van onderstaande personen ambtshalve op te schorten met de aanduiding ‘Vertrek uit Nederland’. Dit betekent dat deze personen niet meer als ingezetenen in de basisregistratie personen zijn opgenomen, omdat uit een ingesteld onderzoek tot zover geen uitsluitsel is verkregen omtrent de verblijfplaats van:
Naam en geboortedatum: K.A. Jarocha, 10-05-1986
Uitschrijving per datum: 04-11-2020
Datum voornemen: 04-11-2020
Naam en geboortedatum: O Cholewa, 27-03-1991
Uitschrijving per datum: 21-10-2020
Datum voornemen: 21-10-2020
Een eventuele wijziging kan grote persoonlijke en/of financiële gevolgen hebben voor de betrokkenen. Wij verzoeken daarom een ieder, die op de hoogte is van het huidige adres van bovengenoemde personen, de medewerkers van de afdeling Burgerzaken hiervan op de hoogte te stellen.
Boekel, 12 november 2020
Burgemeester en wethouders van Boekel.
Terinzagelegging mandaatregling en mandaatregister
In aanvulling op de bekendmaking op 11 november 2020 van het besluit van het college van burgemeester en wethouders omtrent de vaststelling van de mandaatregeling en het mandaatregister 2020, liggen de mandaatregeling en het mandaatregister vanaf heden gedurende vier weken ter inzage. U kunt hiervoor terecht bij het gemeentehuis van de gemeente Boekel.
Boekel, 16 december 2020.
Burgemeester en wethouders van Boekel.
Bekendmaking besluit intrekken omgevingsvergunning
Het college van burgemeester en wethouders van Boekel maakt bekend, dat het een beschikking heeft opgesteld met betrekking tot:
- Het verzoek d.d. 15 november 2018 van Bouw Erp Veeteeltbedrijf BV voor het geheel intrekken van de omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1, lid 1 onder e, sub 1 en 3 van de Wabo, voor de inrichting gelegen aan Biesthoek 1a te Boekel, kadastraal bekend bij de gemeente Boekel, sectie K, nummer 431.
Inzage
Het besluit en andere relevante stukken liggen met ingang van 16 december 2020 gedurende zes weken ter inzage bij de centrale balie van het gemeentehuis, Sint Agathaplein 2 te Boekel. Het gemeentehuis is geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12.30 uur en op woensdag van 13.30 tot 19.00 uur.
Tegen de ontwerpbeschikking zijn geen zienswijzen ingediend.
Beroep
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na de dag dat het besluit ter inzage is gelegd beroep aantekenen bij de Rechtbank Oost-Brabant te ’s‑Hertogenbosch. Het beroepschrift moet uw naam en adres bevatten, en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het beroepschrift moet in tweevoud ingediend worden bij de Sector Bestuursrechtspraak van de Rechtbank Oost-Brabant, Postbus 90125, 5200 MA ’s‑Hertogenbosch.
Voorlopige voorzieningen
De dag nadat de beroepstermijn is verstreken, treedt de beschikking in werking. Het indienen van een beroepschrift stelt de werking van de beschikking niet uit. Als u of belanghebbenden niet willen dat deze beschikking in werking treedt na afloop van de beroepstermijn, kan tijdens die termijn om een voorlopige voorziening worden verzocht bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch.
Boekel, december 2020.
Kennisgeving beschikking
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Reguliere voorbereidingsprocedure
(Artikel 3.9 Wabo)
Vergunde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het uitbreiden van paardenboxen
Locatie: Peelstraat 22, Boekel
Verzenddatum: 11 december 2020
De beschikkingen en de bijbehorende stukken liggen met ingang van woensdag 16 december 2020 gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis te Boekel. De beschikking en de bijbehorende stukken zijn elke werkdag in te zien van 9.00 tot 12.30 uur en woensdagmiddag van 13.30 tot 19.00 uur. Als u vragen heeft over een plan, denkt u er
dan aan om een afspraak te maken.
Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken.
U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum en uw naam en adres staan (gelieve tevens uw emailadres en telefoonnummer te vermelden). Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.
Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.
Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning
reguliere voorbereidingsprocedure
(Artikel 3.8 Wabo)
Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: uitbreiden van een loods
Locatie: Noordstraat 11, Venhorst
Datum ontvangst: 4 december 2020
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: uitbreiding van een bedrijfsruimte
Locatie: De Vlonder 216, Boekel
Datum ontvangst: 9 december 2020
De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.