Gemeentenieuws week 6
maandag 7 februari 2022 door Redactie inBoekel
Gemeentelijke publicaties
Week 6 – 2022
Besluiten en plannen van het college van Burgemeester en Wethouders
In de vergadering van 25 januari 2022 is o.a. aan de orde geweest:
Vaststelling jaarverslag 2021 en uitvoeringsprogramma 2022 vergunningverlening, toezicht en handhaving voor de fysieke leefomgeving
De gemeente Boekel heeft het jaarverslag 2021 en uitvoeringsprogramma 2022 vergunningverlening, toezicht en handhaving voor de fysieke leefomgeving vastgesteld. In het jaarverslag wordt teruggekeken naar de acties van vorig jaar. In het uitvoeringsprogramma wordt benoemd wat de doelen zijn voor het komende jaar. Met dit verslag leggen we verantwoording af aan de provincie.
Controle- en rapportageprotocol accountantscontrole jaarrekening 2021
Om de controle van de jaarrekening 2021 mogelijk te maken dient de gemeenteraad een Controle- en rapportageprotocol vast te stellen. Hiermee wordt de opdracht tot controle van de jaarrekening expliciet gegund en worden kaders vastgesteld waarbinnen de controle door de accountant moet worden uitgevoerd.
Voortzetten actieve aanpak armoedebestrijding en vroegsignalering
Het college heeft besloten door middel van een regisseur extra te investeren in het bestrijden van armoede en het versterken van de financiële redzaamheid van onze inwoners. De regisseur gaat zich onder andere bezig houden met projecten ter voorkoming van schulden en het zo vroeg mogelijk vaststellen als inwoners problemen hebben om financieel rond te komen. Het college vraagt aan de
gemeenteraad hier extra budget voor beschikbaar te stellen.
Vacature medewerker facilitaire dienst
De gemeente Boekel is voor 20 uur per week op zoek naar een medewerker facilitaire dienst. Wil je meer informatie? Kijk dan op www.werkeninnoordoostbrabant.nl
Afvalkalender van 2022
De afvalkalender van 2022 verspreiden we niet meer huis-aan-huis. U kunt deze digitaal raadplegen.
Digitale afvalkalender
De afvalkalender verstrekken we niet meer huis-aan-huis op papier. Vanaf 1 januari vindt u de kalender op de website: www.gemeentelandvancuijk.nl/afval. U kunt de afvalkalender via de website downloaden.
DeAfvalApp
U kunt de afvalkalender ook raadplegen via DeAfvalApp. Via deze app krijgt u ook berichten wanneer er storingen zijn in de huis-aan-huisinzameling, bijvoorbeeld bij extreme weersomstandigheden. De app is te vinden in de Appstore of Google Play. Hieronder ziet u het bijbehorende icoon.
Toch een papieren versie?
Om diverse redenen wordt de Afvalkalender 2022 digitaal. Maar wij merken dat een beperkte groep toch nog behoefte heeft aan een papieren versie.
Wij hebben een beperkte oplage papieren afvalkalenders gedrukt voor inwoners die geen of beperkte toegang hebben tot digitale middelen.
Wanneer het voor u niet mogelijk is de afvalkalender digitaal te raadplegen via de afvalapp of u kunt de afvalkalender niet kan downloaden en afdrukken, dan kunt u deze afhalen bij de publieksbalie in het gemeentehuis.in Boekel. Terplekke zal gevraagd worden naar uw volledige adres zodat de juiste afvalkalender aan u verstrekt kan worden.
Meer informatie
Mocht u er niet uitkomen dan kunt u mailen naar gemeente@landvancuijk.nl of bellen naar (0485) 85 4000.
Download de Afvalapp via de Appstore of Google Play.
Kijk voor meer informatie op www.deafvalapp.nl
Uitgifte bedrijventerreinen De Vlonder West, fase 3
Bedrijvigheid is belangrijk voor en in de gemeente Boekel. Door voldoende ruimte en ontwikkelingsmogelijkheden te bieden aan lokale bedrijvigheid zorgen we voor werkgelegenheid en leefbaarheid in onze gemeente.
Op dit moment is er één bedrijfskavel beschikbaar in plan De Vlonder West, fase 3.
De uitgangspunten van deze bedrijfskavel zijn:
- De grootte van de bedrijfskavel K08 bedraagt 2.643 m²
- Grondprijs € 145,- per m² excl. BTW
- De bedrijfskavel is bouwrijp en per direct beschikbaar
- Optie van 2 maanden, daarna koopovereenkomst ondertekenen en afnemen
In het bestemmingsplan is aangegeven welke bedrijven zich kunnen vestigen op de betreffende locatie. Het bestemmingsplan geeft aan welke milieucategorieën zijn toegestaan op welke locaties en welke soort bedrijven zijn toegestaan.
Deze bedrijfskavel is bestemd voor bedrijven tot en met milieucategorie 3.1. Voor meer informatie hierover kunt u kijken op www.ruimtelijkeplannen.nl of www.boekel.nl/vlonderwest bestemmingsplan en Staat van bedrijfsactiviteiten.
Het volgende bedrijventerrein binnen de gemeente Boekel wordt plan Lage Raam. Inmiddels zijn we opgestart met de voorbereidingen voor het bestemmingsplan. De verwachting is dat we in 2024/2025 bedrijfskavels kunnen gaan uitgeven.
Informatie
Voor informatie over de bouwvoorschriften kunt u zich wenden tot de afdeling Bouwen en Wonen. Voor informatie over de verkoop kunt u zich wenden tot mevrouw J. van Bergen.
Aanmelding
Wanneer u belangstelling heeft, dan kunt u zich uiterlijk 15 februari 2022 om 12:00 uur schriftelijk melden bij Notariskantoor Gerrits & Van Gulick te Gemert, Postbus 38, 5420 AA Gemert of e-mailen naar inschrijvingen@gvgn.nl onder vermelding van “inschrijving bedrijfskavel K08 in plan De Vlonder West, fase 3 te Boekel”. Bij uw reactie graag uw naam, adresgegevens, e-mailadres en telefoonnummer vermelden. Let op, indien u inschrijft per post dient de inschrijving op 15 februari 2022 om 12:00 uur aanwezig te zijn bij het Notariskantoor, zoals hiervoor genoemd.
Loten
Indien er meerdere personen in deze kavel zijn geïnteresseerd wordt er geloot. De loting vindt plaats op donderdag 17 februari 2022 bij notaris Gerrits & Van Gulick notarissen te Gemert.
Publicatie terinzagelegging ontwerpbestemmingsplan ‘Tuinstraat 24, Boekel’
Besluit
Burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel hebben in de collegevergadering van 1 februari 2022 besloten om het ontwerpbestemmingsplan ‘Tuinstraat 24, Boekel’ in officiële procedure te brengen. Dit ontwerpbestemmingsplan, met bijbehorende stukken, ligt gedurende zes weken ter inzage ligt bij de publieksbalie van het gemeentehuis tijdens openingstijden. Dit ontwerpbestemmingsplan ‘Tuinstraat 24, Boekel’ is dan tevens raadpleegbaar via de website www.ruimtelijkeplannen.nl (IDN: NL.IMRO.0755.BPHBOEKtuinstr24-ON01).
Omschrijving bestemmingsplan
Dit bestemmingsplan maakt het mogelijk om de bestaande woning met bedrijfsgebouw aan de Tuinstraat 24 ruimtelijk juist te verankeren en drie nieuwe woonkavels te realiseren rondom het perceel Tuinstraat 24 (kadastrale percelen sectie M, kadastrale nummers: 1854, 1855, 1857 en 1858). De gewenste ontwikkeling is op basis van de vigerende beheersverordening niet rechtstreeks mogelijk. Om deze reden wordt een herziening van het bestemmingsplan voorbereid.
Het kostenverhaal is anderszins verzekerd en er hoeft geen exploitatieplan opgesteld te worden.
Zienswijze indienen
Vanaf 10 februari 2022 t/m 24 maart 2022, gedurende 6 weken, kan iedereen een zienswijze indienen naar aanleiding van het ontwerpplan. Voor een mondelinge zienswijze kunt u telefonisch contact opnemen met mevrouw M. Timmers, beleidsmedewerker ruimtelijke ordening, via 0492 – 326 800. Uw schriftelijke zienswijze kunt u indienen bij de gemeenteraad, Postbus 99, 5427 ZH te Boekel.
Boekel, 9 februari 2022.
Vacature vergunningverlener
Word jij onze nieuwe collega?
Heb je een MBO (4) of HBO opleiding en ben je handig met digitale systemen? Kijk dan eens op www.werkeninnoordoostbrabant.nl!
Help mee tijdens de verkiezingen
Op woensdag 16 maart 2022 vinden er weer verkiezingen plaats: de Gemeenteraadsverkiezing. Om deze verkiezingsdag goed te laten verlopen, zoeken we reserve stembureauleden.
Wat zijn de voorwaarden?
- Iedereen die op de dag van de stemming ten minste 18 jaar is, kan lid worden van een stembureau.
- Voorzitters en stembureauleden volgen voor aanvang van de verkiezingen een (digitale) training.
- Voorzitters volgen verplicht een kennisbijeenkomst naast de digitale training.
- Alle leden ontvangen een vergoeding (Voorzitter € 250,00; Stembureaulid € 200,00; Teller € 60,00)
Hoe kunt u zich aanmelden?
Aanmelden kan digitaal via https://mijnstembureau-boekel.nl.
U kiest zelf een stembureau met behulp van de kaart of zoekbalk. Vink daarna in het blok rechts van de kaart de shift en functie van uw keuze aan. Onder de kaart kunt u zich aanmelden voor de reservelijst.
Op onze website www.boekel.nl vindt u meer informatie over de verkiezingen.
Heeft u nog vragen of opmerkingen? Mail dan naar verkiezingen@boekel.nl of bel naar (0492) 326800.
Kennisgeving verlenging beslistermijn
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
(Artikel 3.9 lid 2 Wabo, artikel 3:18 lid 2 Awb)
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij in het kader van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht hebben besloten voor de volgende aanvraag de beslistermijn te verlengen met een termijn van maximaal 6 weken:
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het oprichten van overkappingen
Locatie: Rosoliemolen 4-4a, Boekel
Datum: 3 februari 2022
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na genoemde datum tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel, postbus 99, 5427 ZH Boekel.
Kennisgeving beschikking
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Reguliere voorbereidingsprocedure
(Artikel 3.9 Wabo)
Vergunde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het oprichten van een grondopstelling zonnepanelen
Locatie: Gemertseweg 8, Boekel
Verzenddatum: 3 februari 2022
Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: het oprichten van een grondopstelling zonnepanelen
Locatie: Gemertseweg 8, Boekel
Verzenddatum: 3 februari 2022
Vergunningen inzien
Wilt u vergunningen inzien? Gelieve hiervoor contact met ons op te nemen, zodat wij u de stukken per mail kunnen toesturen. Mocht u geen gelegenheid hebben om de stukken digitaal te bekijken, dan kunt u uiteraard een afspraak maken om deze in het gemeentehuis in te zien.
Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken.
U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum, uw naam, adres, telefoonnummer en emailadres vermeld staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.
Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.
Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.8 Wabo)
Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het uitbreiden van een woonhuis
Locatie: De Gemeint 35, Boekel
Datum ontvangst: 1 februari 2022
Activiteit: uitrit aanleggen of veranderen
Onderwerp: veranderen uitrit
Locatie: De Gemeint 35, Boekel
Datum ontvangst: 1 februari 2022
Activiteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: verplaatsen afsluiterschema van een gasleiding
Locatie: Erpseweg M370
Datum ontvangst: 28 januari 2022
Activiteit: bouwwerk brandveilig gebruiken
Onderwerp: vergunning voor het brandveilig gebruik van de sporthal
Locatie: Bernhardstraat 11, Boekel
Datum ontvangst: 28 januari 2022
De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.