We zien dat je waarschijnlijk onze banners blokkeert. inBoekel stelt zijn berichten voor iedereen gratis beschikbaar. Om inBoekel te kunnen onderhouden en door te ontwikkelen zijn deze banners nodig. Help ons door een uitzondering te maken voor inBoekel.

Gemeentenieuws week 7

maandag 14 februari 2022 door

Gemeentenieuws week 7

Gemeentelijke publicaties

Week 7 – 2022

Besluiten en plannen van het college van Burgemeester en Wethouders

In de vergadering van 1 februari 2022 is o.a. aan de orde geweest:

Ontwerpbestemmingsplan ‘Tuinstraat 24, Boekel’
Het college heeft besloten om het ontwerpbestemmingsplan ‘Tuinstraat 24, Boekel’ in officiële procedure te brengen. Vanwege het ontbreken van belangrijke nadelige gevolgen voor het milieu hoeft geen milieueffectrapportage te worden opgesteld voor dit plan. Het kostenverhaal is anderszins verzekerd.

Aanvraag planschadevergoeding Ringbaan 17 te Venhorst i.v.m. bestemmingsplan Voskuilen, Venhorst
In verband met bestemmingsplan ‘Voskuilen, Venhorst’ is een aanvraag om een planschadevergoeding ingediend. Conform advies van de schadeadviseur is een vergoeding toegekend.

Actualisatie beleids- en uitvoeringsregels Social Return 5.0
De gemeente Boekel heeft de beleids- en uitvoeringsregels social return geactualiseerd.


Sluiting gemeentehuis

Op 28 februari en 1 maart 2022 is het gemeentehuis gesloten vanaf 12.30 uur.
We zijn dan ook niet telefonisch bereikbaar.


Agenda raadsvergadering d.d. 22 februari 2022 om 19.30 uur in de raadzaal van het gemeentehuis.

  1. Opening
  2. Vragenhalfuur
  3. Vaststellen van de agenda (de voorstellen gemarkeerd met een * hebben een unaniem positief advies van de betreffende commissie en worden voorgedragen als hamerstuk)
  4. Besluit hamerstukken
  5. Spreekrecht voor burgers
  6. Trekking van het stemnummer
  7. Raadsvoorstel inzake kadernota 2023 GGD Hart voor Brabant*
  8. Raadsvoorstel inzake kadernota 2023 Veiligheidsregio Brabant-Noord en deelname stichtingen risicobeheer en waarborgfonds*
  9. Raadsvoorstel inzake Kadernota 2023 Regionaal Bureau Leerplicht en voortijdig schoolverlaten BNO*
  10. Raadsvoorstel inzake kadernota 2023 Brabants Historisch Informatiecentrum*
  11. Raadsvoorstel inzake kadernota 2023 Belastingsamenwerking Oost-Brabant*
  12. Raadsvoorstel inzake procesvoorstel visie op preventie
  13. Raadsvoorstel inzake aanpassing kunstwerk De Kei Venhorst
  14. Raadsvoorstel inzake voortzetten actieve aanpak armoedebestrijding en vroegsignalering
  15. Raadsvoorstel inzake kadernota 2023 gemeenschappelijke regeling Kleinschalig collectief vervoer Brabant Noordoost*
  16. Raadsvoorstel inzake kadernota Omgevingsdienst Brabant Noord
  17. Raadsvoorstel inzake plaatsingsbeleid laadinfrastructuur
  18. Raadsvoorstel inzake nota van uitgangspunten omgevingsplan kommen Boekel
  19. Vaststelling notulen raadsvergadering 22 december 2021
  20. Mededelingen en ingekomen stukken
  21. Sluiting

Bijwonen vergadering alleen mogelijk na aanmelding
Om de 1,5 meter afstand tussen bezoekers van de vergaderingen te kunnen waarborgen is het noodzakelijk dat u zich vooraf aanmeldt voor de vergadering. Dit kan via griffie@boekel.nl of telefonisch via telefoonnummer 0492-326800. Graag uiterlijk 24 uur voor de vergadering uw aanmelding doorgeven.

Wilt u gebruik maken van het spreekrecht voor burgers?
Ten aanzien van de meeste agendapunten kunt u gebruik maken van het spreekrecht voor burgers. Wilt u hiervan gebruik maken dan kunt u zich tot uiterlijk 24 uur voor de raadsvergadering aanmelden bij de griffier via anna.beelaertsvanblokland@boekel.nl of via telefoonnummer 0492-326800. Daarbij s.v.p. aangeven over welk onderwerp dat op de agenda staat u het woord wilt voeren.

Wilt u stukken inzien?
Dan kunt u hiervoor terecht in de bibliotheek waar de voorstellen voor u ter inzage liggen. Verder kunt u op onze website www.boekel.nl alle voorstellen en ontwerpbesluiten raadplegen en eventueel uitprinten. U vindt deze stukken via Menu > vergaderingen ˃ geplande vergaderingen.


Inzameling van oud papier en karton

Oud papier en karton wordt door gemeente Boekel met behulp van de KBO’s en een commerciële partij ingezameld. In de kernen van gemeente Boekel haalt de commerciële partij het oud papier op. Bewoners van het buitengebied kunnen het oud papier brengen naar 1 van de 3 brenglocaties.

Brenglocaties
Bewoners van het buitengebied van gemeente Boekel kunnen hun oud papier brengen naar 1 van 3 breng locaties. Hieronder ziet u waar en wanneer u het oud papier kan afgeven:

  • Boekel: container op Waterval tegenover sportpark, zaterdag tussen 9.00 en 12.00 uur;
  • Boekel: mini-milieustraat op De Vlonder 110, zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur;
  • Venhorst: container op kruispunt Zanddelweg – Peelkensweg, zaterdag tussen 9.00 en 12.00 uur.

Ophaalmomenten in kernen
Het oud papier en karton wordt elke 4 weken opgehaald in de kernen van gemeente Boekel . Dit gebeurt tot op heden bij woningen, winkels, scholen en sporthal. Er zijn 4 verschillende

routes die worden gereden in gemeente Boekel. Elke route wordt om de 4 weken (dus niet maandelijks) gereden. Hieronder ziet u de 4 routes met bijbehorende ophaaldata.

Route 1:
Op de volgende dinsdagen vanaf 7.30 uur wordt het oud papier opgehaald bij:
Donkstraat, hele wijk Dooleggen, Arendstraat, Rutger van Herpenstraat, Kloosterlaan, Kapelstraat, Burgtstraat, Zorgcentrum St. Petrus, Parkweg, Boterbloem, Beatrixlaan, Julianastraat, Winkel CAV, Molenstraat tot restaurant Asteria, alle winkels, scholen en sporthal.

Data:
4-jan 1-feb 1-mrt 29-mrt 26-apr 24-mei 21-jun 19-jul 16-aug 13-sep 11-okt 8-nov 6-dec

Route 2:
Op de volgende dinsdagen vanaf 7.30 uur wordt het oud papier opgehaald bij:
De gehele Bosberg, Helfrichstraat, Huize Padua (Daniel de Brouwerstraat, Bezuidenhout, Putakker, De Logt, Kluisstraat, Heiderik), kern Venhorst, alle winkels, scholen en sporthal.

Data:
11-jan 8-feb 8-mrt 5-apr 3-mei 31-mei 28-jun 26-jul 23-aug 20-sep 18-okt 15-nov 13-dec

Route 3:
Op de volgende dinsdagen vanaf 7.30 uur wordt het oud papier opgehaald bij:
Irenestraat, Binnenhofke, De Morgens, Franse Pad, Zandhoek, Erpseweg, Kennedystraat, Wilhelminastraat, Schutboom, Tuinstraat, Bedrijventerrein, St. Janplein, Kerkstraat-Noord, Winkel CAV, Bernhardstraat volledig, Boterweg, Zorgcenrum St. Petrus, Lage Schoense, Korenbloem, Paardenbloem, Sleutelbloem en alle straten daar tussen in en gehele wijk de Donk, alle winkels, scholen en sporthal.

Data:
18-jan 15-feb 15-mrt 12-apr 10-mei 7-jun 5-jul 2-aug 30-aug 27-sep 25-okt 22-nov 20-dec

Route 4:
Op de volgende dinsdagen vanaf 7.30 uur wordt het oud papier opgehaald bij:
Burg. Schafratstraat, Prof. vd Veldenstraat, Burg. Ottowstraat, Kerkstraat-zuid, Bergstraat, Berghoeve, Wijk de Run (Klein Rondeel – Heesterbosch), Runstraat tot Wim vd Broek, Leurke 2(1 adres), Tuinmarkthallen Weren en gehele Vogelenzang.

Data:
25-jan 22-feb 22-mrt 19-apr 17-mei 14-jun 12-jul 9-aug 6-sep 4-okt 1-nov 29-nov 27-dec


Gevonden en verloren voorwerpen t/m 10-02-2022

Verloren:

  • Leren herenportemonnee, kleur: bruin, rijbewijs en bankpasje
  • Portemonnee, kleur: zwart-grijs, met inscripties en klittenband
  • Sporttas, kleur: beige, inhoud: sportkleding, schoenen en toiletartikelen
  • Voordeursleutel
  • Bril, Optilook Gemert, kleur montuur: zilver met bruine of zwarte pootjes

Gevonden:

  • Oxlog sleutel, gevonden bij de apotheek

Gevonden en verloren voorwerpen kunnen bij de receptie in het gemeentehuis (en niet bij de politie) worden afgegeven en gemeld. Dit kan eventueel ook telefonisch, of via de website www.boekel.nl (formulieren).

Bent u een waardepapier zoals een paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs verloren, dan kunt u hiervan gelijktijdig aangifte doen op het gemeentehuis bij de aanvraag van een nieuw document. U dient hiervoor wel een afspraak te maken. Dit kan telefonisch, aan de receptie van het gemeentehuis of via onze website.
Bent u zelf iets verloren, informeer dan bij de receptie van het gemeentehuis.

Gevonden (huis)dieren worden door Stichting HoKaZo te Uden opgevangen. Telefoon: (06) 53707111. Deze stichting regelt de opvang en de registratie van gevonden en zoekgeraakte (huis)dieren uit Boekel.


Publicatie beleids- en uitvoeringsregels social return gemeente Boekel 2022 (V5.0)

Op 1 februari 2022 heeft de het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel de Beleids- en uitvoeringsregels social return gemeente Boekel 2022 (V5.0) vastgesteld. Deze zijn op 9 februari 2022 bekendgemaakt op de website www.officielebekendmakingen.nl en zijn te lezen op de website lokaleregelgeving.overheid.nl. Indien u niet in de gelegenheid bent om de regeling digitaal in te zien en u wilt deze graag inzien dan kunt u telefonisch contact opnemen met de gemeente Boekel via het telefoonnummer 0492 – 326800.


Gemeente Boekel – Melding Besluit Lozen Buiten Inrichting – Kadastrale sectie M14 Boekel

Burgemeester en wethouders van de gemeente Cuijk maken bekend dat zij een melding hebben ontvangen

Voor: Melding besluit lozen buiten inrichtingen
Locatie: Kadastrale sectie M14 Boekel
Datum ontvangen: 22 december 2021

Tegen meldingen op basis van het Besluit lozen buiten inrichtingen kan geen bezwaar worden gemaakt.

U kunt de melding inzien bij de publieksbalie van de gemeente. Wij verzoeken u hiervoor een afspraak te maken, zodat wij u beter van dienst kunnen zijn.


Openbare informatieavond gemeentelijke plannen – Lage Raam, Schutboom en Tuinstraat

De vraag naar nieuwe bedrijfskavels en woonkavels in Boekel is groot. Dit is de reden dat gemeente Boekel gestart is met de voorbereidingen op de realisatie van een nieuw bedrijventerrein aan Lage Raam en met de voorbereidingen om nieuwe bouwkavels voor woningen op de Schutboom en Tuinstraat te realiseren.

Voor deze geplande uitbreidingen wil de gemeente het ruimtelijk traject zorgvuldig doorlopen en voldoende ruimte bieden aan belanghebbenden en omwonenden om kennis te nemen van de voorgenomen plannen. De gemeente wil een openbare informatieavond houden, waarbij het (voor-)ontwerp van de plannen met geïnteresseerden en omwonenden gedeeld wordt. Aangezien de drie plannen dicht bij elkaar liggen, is ervoor gekozen om deze plannen op één moment te delen via deze openbare informatieavond.

Wij nodigen u hartelijk uit voor deze openbare informatieavond. Tijdens de bijeenkomst krijgt u ook de mogelijkheid om schriftelijk een inspraakreactie achter te laten.

Wanneer en waar?
Donderdagavond 24 februari 2022 in Nia Domo. In verband met de overheidsmaatregelen rondom Covid-19 willen we de drukte graag spreiden door de volgende drie tijdvakken te hanteren: 19.00/19.30/20.00 uur. In elk tijdvak wordt dezelfde informatie gegeven over de drie verschillende plannen.

Coronamaatregelen
Bij deze omgevingsdialoog zijn de coronamaatregelen van toepassing. Daarbij gelden de volgende maatregelen:

  • Een coronatoegangsbewijs is verplicht;
  • Het dragen van een mondkapje is verplicht;
  • Houd 1,5 meter afstand van andere bezoekers;
  • Blijf thuis bij klachten.

Aanmelden
Indien u bij de openbare informatieavond aanwezig wilt zijn, dan dient u zich vooraf aan te melden. Dat kan door een e-mail te sturen aan info@boekel.nl onder vermelding van “aanmelding Omgevingsdialoog 24 februari”. Graag daarbij ook vermelden in welk tijdvak u langs wilt komen (19.00/19.30/20.00 uur) en met hoeveel personen u komt.


Kennisgeving beschikking
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Reguliere voorbereidingsprocedure
(Artikel 3.9 Wabo)

Vergunde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Activiteit: het bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het gewijzigd uitvoeren van de bestaande, vergunde varkensstal
Locatie: Elzen 10a, Boekel
Verzenddatum: 4 februari 2022

Activiteit: omgevingsvergunning beperkte milieutoets
Onderwerp: het gewijzigd uitvoeren van de bestaande, vergunde varkensstal
Locatie: Elzen 10a, Boekel
Verzenddatum: 4 februari 2022

Vergunningen inzien
Wilt u vergunningen inzien? Gelieve hiervoor contact met ons op te nemen, zodat wij u de stukken per mail kunnen toesturen. Mocht u geen gelegenheid hebben om de stukken digitaal te bekijken, dan kunt u uiteraard een afspraak maken om deze in het gemeentehuis in te zien.

Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken. U kunt dan een brief sturen naar burgemeester en wethouders, Postbus 99, 5427 ZH Boekel. De brief moet door u ondertekend zijn. In de brief moet in elk geval de datum, uw naam, adres, telefoonnummer en emailadres vermeld staan. Ook moet u in de brief schrijven tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u bezwaar maakt.

Ondanks uw brief (het bezwaarschrift) mag het besluit waartegen u bezwaar maakt wel worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt dan moet u niet alleen een brief sturen naar burgemeester en wethouders, maar ook een naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. In die brief moet u dan vragen of

het besluit waartegen u bezwaar maakt niet uitgevoerd wordt (verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen). Hiervoor moet u wel griffierechten betalen.


Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.8 Wabo)

Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:

Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het verplaatsen van een overkapping
Locatie: De Elzen 14a, Boekel
Datum ontvangst: 3 februari 2022

Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het oprichten van een nieuwe winkelentree
Locatie: Sint Agathaplein 10, Boekel
Datum ontvangst: 3 februari 2022

De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.


Kennisgeving verlenging beslistermijn
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
(Artikel 3.9 lid 2 Wabo, artikel 3:18 lid 2 Awb)

Burgemeester en wethouders van Gemeente Boekel maken bekend dat zij in het kader van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht hebben besloten voor de volgende aanvraag de beslistermijn te verlengen met een termijn van maximaal 6 weken:

Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het oprichten van een woonhuis
Locatie: De Burgt fase 1a K06, Boekel
Datum: 9 februari 2022

Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na genoemde datum tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel, Postbus 99, 5427 ZH Boekel