Gemeentenieuws week 8
maandag 22 februari 2021 door Redactie inBoekel
Gemeentelijke publicaties
Week 8 – 2021
Aangepaste openingstijd gemeentehuis op de woensdagavond i.v.m. Coronamaatregelen
De openstelling op de woensdagavond is tot 19.30 uur in plaats van 20.30 uur
Besluiten en plannen van het college van Burgemeester en Wethouders
In de vergadering van 9 februari jl. is o.a. aan de orde geweest:
Teruggave kosten veldinspectie 2020
Het College heeft besloten om de veldkeuringen van de sportverenigingen in een cyclus van vier jaar te laten lopen en de kosten van de veldkeuring 2020 aan de verenigingen te restitueren omdat deze vanwege COVID-19 niet zijn uitgevoerd.
Actualisering woningbehoefte en marktanalyse 2021
Het college heeft besloten om een actualisatie van de woningbehoefte en marktanalyse vast te stellen en ter kennisgeving aan de Raad te sturen.
Deelname Nederlandse Schuldhulproute (NSR) en subsidie voor Schuldhulpmaatje Boekel
De gemeente Boekel gaat vanaf 2021 een samenwerking aan met de Nederlandse Schuldhulproute en schuldhulpmaatje Boekel. Beide organisaties geven ondersteuning bij het zo vroeg mogelijk signaleren en aanpakken van betalingsachterstanden en/of schulden.
Nieuwe geluidsgevoelige objecten binnen 35 Ke contour
Op basis van beleid, wet- en regelgeving zijn er binnen de grenzen van de gemeente Boekel diverse ‘nieuwe’ ontwikkelingen mogelijk binnen de 35 tot 45 ke contour (geluidszone) van defensie
Collegevoorstel jaarplan handhaving en toezicht boa’s 2021/2022
De boa’s werken op basis van het vastgestelde jaarplan handhaving en toezicht boa’s 2021/2022.
Gevonden en verloren voorwerpen t/m 17-02-2021
Verloren:
- Zwarte portemonnee met bankpasjes idkaart rijbewijs autopas brommerpas czpas winkelpasjes
Gevonden:
- Fietssleutel van Giant met een blauw “kapje”.
Gevonden en verloren voorwerpen kunnen bij de receptie in het gemeentehuis ( en niet bij de politie) worden afgegeven en gemeld. Dit kan eventueel ook telefonisch, of via de website www.boekel.nl ( formulieren).
Bent u een waardepapier zoals een paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs verloren, dan kunt u hiervan gelijktijdig aangifte doen op het gemeentehuis bij de aanvraag van een nieuw document.
U dient hiervoor wel een afspraak te maken. Dit kan telefonisch, aan de receptie van het gemeentehuis of via onze website.
Bent u zelf iets verloren, informeer dan bij de receptie van het gemeentehuis.
Gevonden (huis)dieren worden door Stichting HoKaZo te Uden opgevangen: telefoon: (06) 53 70 71 11. Deze stichting regelt de opvang en de registratie van gevonden en zoekgeraakte (huis)dieren uit Boekel.
Verplaatsing Luier- en Textielcontainers Kennedystraat naar De Raadstraat
De Luier- en Textielcontainers die geplaatst zijn op de Kennedystraat worden in de week van 15 februari (week 7) verplaatst naar De Raadstraat.
Agenda raadsvergadering
Agenda raadsvergadering dd. 25 februari 2021 om 19.30 uur in gemeenschapshuis De Horst in Venhorst
- Opening.
- Vragenhalfuur.
- Vaststellen van de agenda.
(de voorstellen gemarkeerd met een * hebben een unaniem positief advies van de betreffende commissie en worden voorgedragen als hamerstuk)
- Spreekrecht voor burgers.
- Trekking van het stemnummer.
- Raadsvoorstel inzake Regionale ontwikkelagenda opvang, ondersteuning en zorg voor inwoners met een psychische kwetsbaarheid.*
- Raadsvoorstel inzake kadernota 2022 Veiligheidsregio Brabant-Noord.*
- . Raadsvoorstel inzake kadernota 2022 Werkvoorzieningschap Noordoost-Brabant.*
- Raadsvoorstel inzake beleidskader 2021-2024 Regionaal Bureau Leerplicht en voortijdig schoolverlaten Brabant.*
- Raadsvoorstel inzake kadernota 2022 GGD Hart voor Brabant.*
- Raadsvoorstel inzake kadernota 2022 Brabants Historisch Informatiecentrum.*
- Raadsvoorstel inzake kadernota 2022 gemeenschappelijke regeling Kleinschalig collectief vervoer Brabant Noordoost.*
- Raadsvoorstel inzake kadernota 2022 Omgevingsdienst Brabant Noord.*
- Raadsvoorstel inzake kaderbrief 2022 Afvalinzameling Land van Cuijk en Boekel.
- Vaststelling notulen raadsvergadering 11 november, 25 november en 10 december 2020.
- Mededelingen en ingekomen stukken.
- Sluiting.
Bijwonen vergadering alleen mogelijk na aanmelding
Om de 1,5 meter afstand tussen bezoekers van de vergaderingen te kunnen waarborgen is het noodzakelijk dat u zich vooraf aanmeldt voor de vergadering. Dit kan via griffie@boekel.nl of telefonisch via telefoonnummer 0492 326807
Graag uiterlijk 24 uur voor de vergadering uw aanmelding doorgeven.
Wilt u gebruik maken van het spreekrecht voor burgers?
Ten aanzien van de meeste agendapunten kunt u gebruik maken van het spreekrecht voor burgers. Wilt u hiervan gebruik maken dan kunt u zich tot uiterlijk 24 uur voor de raadsvergadering aanmelden bij de griffier via margie.philipse@boekel.nl of via telefoonnummer 06 52396877. Daarbij s.v.p. aangeven over welk onderwerp dat op de agenda staat u het woord wilt voeren.
Wilt u stukken inzien?
Dan kunt u hiervoor terecht in de bibliotheek waar de voorstellen voor u ter inzage liggen. Verder kunt u op onze website www.boekel.nl alle voorstellen en ontwerpbesluiten raadplegen en eventueel uitprinten. U vindt deze stukken via Menu > vergaderingen ˃ geplande vergaderingen.
Verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
ADRESSEN STEMLOKALEN
De burgemeester van Boekel maakt bekend, dat voor de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal op woensdag 17 maart 2021 in onderstaande lokaliteiten een stembureau is gevestigd.
Waar: Gemeentehuis (receptie) | St. Agathaplein 2 | 5427 AB Boekel
Soort: Inleverpunt voor briefstemmers
Openingstijden: Elke werkdag vanaf woensdag 10 maart 2021 tot en met dinsdag 16 maart 2021 tussen 09.00 uur -17.00 uur en woensdag 17 maart 2021 van 07.30 uur tot 21.00 uur
Voor welke kiezers: Voor briefstemmers (1)
Waar: Gemeentehuis (Raadzaal) | St. Agathaplein 2 | 5427 AB Boekel
Soort: Regulier stembureau
Openingstijden: maandag 15 maart 2021 en dinsdag 16 maart 2021 van 07.30 uur – 21.00 uur.
Voor welke kiezers: Voor alle kiezers i.v.m. vervroegd stemmen.
Waar: Gemeentehuis (Raadzaal) | St. Agathaplein 2 | 5427 AB Boekel
Soort: Regulier stembureau
Openingstijden: Woensdag 17 maart 2021 07:30-21:00 uur.
Voor welke kiezers: Voor alle kiezers.
Waar: Zalencentrum Nia Domo (De Koepel) | St. Agathaplein 6 | 5427 AB Boekel
Soort: Regulier stembureau
Openingstijden: Woensdag 17 maart 2021 07:30-21:00 uur.
Voor welke kiezers: Voor alle kiezers.
Waar: GGZ Huize Padua | Kluisstraat 2|5427 EM Boekel
Soort: Regulier stembureau
Openingstijden: Woensdag 17 maart 2021 07:30-21:00 uur.
Voor welke kiezers: Voor alle kiezers.
Waar: Gemeenschapshuis De Horst (D’n Herd)| St. Josephplein 14|5428 GL Venhorst
Soort: Regulier stembureau
Openingstijden: Woensdag 17 maart 2021 07:30-21:00 uur.
Voor welke kiezers: Voor alle kiezers.
Waar: Sporthal De Burcht (Hal C)| Bernhardstraat 11 | 5427 AM Boekel
Soort: Regulier stembureau
Openingstijden: Woensdag 17 maart 2021 07:30-21:00 uur.
Voor welke kiezers: Voor alle kiezers.
Waar: Ontmoetingcentrum Boszicht| Bernhardstraat 72 | 5427 AN Boekel
Soort: Regulier stembureau
Openingstijden: Woensdag 17 maart 2021 07:30-21:00 uur.
Voor welke kiezers: Voor alle kiezers.
Waar: Verzorgingstehuis Sint Petrus | Burgtstraat 34 | 5427 AJ Boekel
Soort: Bijzonder stembureau met beperkte toegang
Openingstijden: Woensdag 17 maart 2021: 10.30 – 12.00 uur 14.30 – 16.00 uur 18.30 – 20.30 uur
Voor welke kiezers: Enkel voor de personen die toegang hebben tot het gebouw waar het stembureau zitting houdt. (2)
Waar: Zalencentrum Nia Domo (Bowling)) | St. Agathaplein 6 | 5427 AB Boekel
Soort: Briefstembureau
Openingstijden: Woensdag 17 maart 2021 vanaf 07:30 tot 21.00 uur
Voor welke kiezers: Voor het tellen van de briefstemmen
Waar: Gemeentehuis (B&W kamer) | St. Agathaplein 2 | 5427 AB Boekel
Soort: Briefstembureau
Openingstijden: Woensdag 17 maart 2021 vanaf 21:00 uur tot alle stemmen zijn geteld
Voor welke kiezers: Voor het tellen van de briefstemmen
(1) Briefstemmen voor kiezers van 70 jaar en ouder. Bent u 70 jaar of ouder en wilt of kunt u niet zelf naar het stemlokaal gaan? Dan kunt u bij deze Tweede Kamerverkiezing ook per brief stemmen. Mensen van 70 jaar en ouder zijn namelijk volgens het RIVM in het algemeen extra kwetsbaar voor het coronavirus. Het stemmen per brief is geen verplichting. De telling van de stemmen ontvangen van 10 maart t/m 16 maart vind plaats op 17 maart 2021 vanaf 07.30 uur in Nia Domo (Bowling). De telling van de stemmen ontvangen op 17 maart 2021 vind plaats vanaf 21.00 uur in het gemeentehuis (B&W kamer).
(2) Voor het bijzonder stembureau met beperkte toegang in verzorgingstehuis St. Petrus geldt de beperkte toegang alléén voor de bewoners en medewerkers/vrijwilligers die dag aan het werk zijn. Dit betekent dus niet dat het voor alle personen is die toegang tot het gebouw hebben zoals bijvoorbeeld huurders, familieleden met een sleutel etc. Dit met als hoofdreden de bewegingen in het pand te minimaliseren. Omdat het voor andere kiezers niet mogelijk is om op de gang van zaken toe te zien, is er in dit stembureau een onafhankelijke waarnemer aanwezig (Zie Tijdelijke wet verkiezingen COVID-19 art. 4). De telling van de stemmen uitgebracht in dit stembureau vind plaats in Ontmoetingscentrum Boszicht vanaf 21.00 uur.
Iedere kiesgerechtigde mag op woensdag 17 maart 2021 zelf bepalen in een van de stembureaus de stem uit te brengen. Als u gaat stemmen moet u naast uw stempas ook een geldig identiteitsbewijs overleggen. Als u zich niet kunt identificeren mag u niet stemmen.
Nadere inlichtingen worden verstrekt door :
Team verkiezingen
Sint Agathaplein 2
5427 AB Boekel
Email: verkiezingen@boekel.nl
Tel : 0492-326800
Plaats: Boekel
Datum: dinsdag 24 februari 2021
De burgemeester voornoemd,
P.M.J.H. Bos
Ingediende aanvragen voor een omgevingsvergunning reguliere voorbereidingsprocedure (Artikel 3.8 Wabo)
Burgemeester en wethouders van gemeente Boekel maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: de re-styling en ophoging van een woonhuis
Locatie: Meidoornstraat 23, Venhorst
Datum ontvangst: 14 februari 2021
Actviteit: handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening
Onderwerp: de re-styling en ophoging van een woonhuis
Locatie: Meidoornstraat 23, Venhorst
Datum ontvangst: 14 februari 2021
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: het verbouwen van de bedrijfswoning
Locatie: Statenweg 133, Venhorst
Datum ontvangst: 15 februari 2021
Activiteit: bouwen van een bouwwerk
Onderwerp: bijbehorend bouwwerk bouwen
Locatie: Statenweg 133, Venhorst
Datum ontvangst: 15 februari 2021
De hier genoemde aanvragen volgen de reguliere procedure. Aanvragen die de uitgebreide procedure volgen worden pas gepubliceerd als het ontwerpbesluit ter inzage ligt.
Kennisgeving voor bedrijfscategorieën waarvoor algemene regels gelden (Melding art. 8.40 wet milieubeheer)
Burgemeester en wethouders van Boekel maken bekend dat:
- Een melding in het kader van het Activiteitenbesluit is binnengekomen van
Van Asseldonk Champignons B.V. voor het veranderen van een champignonkwekerij op het adres Mutshoek 8 te Boekel.
Tegen de ingekomen melding kan geen bezwaar of beroep worden ingesteld.
Boekel, 24 februari 2021
Burgemeester en wethouders van Boekel